וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי סטפק: אג"ח ממשלתיות שקליות עדיפות על פני צמודות וקונצרניות בדירוג AA

TheMarker Online

15.9.2009 / 14:45

סקוט גורדון: חברות הפועלות בתחום החוזים העתידיים לא נפגעו מהמשבר



בכנס ללקוחות פלטינום שנערך אתמול צבי סטפק אמר אתמול כי "הגורמים לראלי במהלך 2009 בשוק המניות הם יחסי הסיכוי סיכון הטובים מאוד של שוק המניות בסוף 2008, והתאוששות השוק הקונצרני שהיו תנאי הכרחי לראלי בשוק המניות, אך לא תנאי מספיק. גורמים נוספים שתרמו לראלי היו רוח הגבית משוקי המניות בעולם, הריבית האפסית בפק"מים ובקרנות הכספיות, כמו גם זרימת הכספים לקרנות נאמנות ולתעודות סל קונצרניות ומנייתיות".



על שוק האג"ח אמר צבי סטפק: "סטיית התקן של האינפלציה בישראל גבוהה בהרבה מהמקובל במדינות אירופה או ארה"ב. לדוגמא, רק בדצמבר 2008 תמחר השוק אינפלציה של 0% לשלוש השנים הקרובות. אני מעריך שהאינפלציה בשנים הקרובות תעמוד על כ-2% בממוצע, למרות שנכון לעכשיו עומד הצפי האינפלציוני של השוק על כ-2.7%". לפיכך, הוסיף סטפק, "בניגוד למקובל, אני נוטה להעדיף אג"ח שקליות ממשלתיות על פני צמודות מדד וקונצרניות בדירוג aa כתחליף לממשלתי הצמוד".



צבי סטפק טוען שאחד מלקחי המשבר החשובים הוא פיזור אפקטיבי של תיק ההשקעות. "יש לדאוג לפיזור מספק של ההשקעות בין ישראל לבין חו"ל, בין כמה מוסדות פיננסיים, ובין כמה אפיקי השקעה. כמובן שיש גם לשקול אפיקי השקעה אלטרנטיביים כדוגמת קרנות גידור, זהב, סחורות וחוזים עתידיים".



בכנס נכח גם סקוט גורדון, כיום מנכ"ל רוזנטל קולינס (rcg) ובעבר יו"ר בורסת החוזים העתידיים בשיקאגו. גורדון הרצה בנושא "השקעות אלטרנטיביות - השקעה באמצעות חוזים עתידיים (managed futures)".



גורדון אמר בהרצאתו כי התקדמות הטכנולוגיה, מוצרים פיננסיים חדשים וניהול סיכונים של כספי לקוחות הם שימשיכו להניע את העולם. "להבדיל מחברות פיננסיות שסבלו בשנת 2008 מהתלקחות המשבר, חברות אחרות הפועלות בתחום החוזים העתידיים לא נפגעו ואף הצליחו מאוד מכיוון שנהנו מניהול סיכונים נכון". היקף הפעילות בתחום החוזים העתידיים צומח באופן תמידי, על אף שבשנה האחרונה חלה האטה מסוימת בצמיחה (ראה גרפים).



עוד טוען מר גורדון כי מאז 1980 היקף הפעילות בחוזים העתידיים זינק מ-310 מיליון דולר ליותר מ-206 מיליארד דולר בשנת 2008. מכשיר השקעה זה של ניהול השקעות באמצעות חוזים עתידיים הוכיח עצמו בזמן המשבר כאשר התשואה של מדד ה-cisdm cta equal weighted (מדד המקובל בתעשיה) בשנת 2008 עמדה על כ-21%, ושימש למעשה כגורם מאזן בתיק השקעות שמורכב באופן מסורתי ממניות ואגרות חוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully