וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות השמה: ביקוש גבוה לעובדים; אלפי משרות זמניות בחגים

חיים ביאור

15.9.2009 / 17:46

מנהלי ל.מ. ותגבור: "זו ההזדמנות למובטלים להיקלט בעבודה"



הביקוש לעובדים חדשים במשק מראשית ספטמבר גבוה לעומת הביקוש באוגוסט הודות לאלפי משרות זמניות המוצעות כעת לתקופת החגים - כך אומרים מנהלים של שתי חברות השמה גדולות.



לדברי מנכ"ל חברת כוח האדם וההשמה ל.מ., רפי אלימלך, בכל אחת מחברות ההשמה הגדולות קיים היצע של מאות משרות זמניות לקראת החגים שבפתח, שלא כמו היצע המשרות הנמוך יחסית שהיה לפני פסח האחרון וזאת בהשפעת המשבר הכלכלי. "בחברת ל.מ. בלבד הצטבר היצע של 700 משרות זמניות, כך שבכל חברות ההשמה קיימות אלפי משרות הממתינות למחפשי עבודה", אמר אלימלך.



לדבריו, המשרות שלהם קיים הביקוש הגבוה ביותר לעובדים זמניים הן עובדים לרשתות השיווק - החל מסדרני סחורות, דרך דיילות מכירה ועד לקופאיות ואורזים, עובדים למפעלי מזון, מובילים, נהגים, מוכרים בדוכנים בקניונים ובחנויות, עובדים למלונות ולמסעדות.



אורית בנבנישתי, מנכ"לית חברת ההשמה תגבור, אומרת שקיימת עלייה משמעותית לקראת החגים גם בביקוש לשליחים, מוכרים בחנויות פרחים ועובדי לנתב"ג (בשל הגידול בכמות הטיסות). "לעבודה הזמנית חסרונות, אך גם יתרונות", היא אומרת. "החסרון העיקרי: מדובר בעבודה הנחשבת לזוטרה ואשר בעבורה משולם שכר המינימום הקבוע בחוק, 20.70 שקלים בשעה, ורק לעתים נדירות מעט יותר. היתרון: עבור מי שהפך למובטל עקב המשבר, זו הזדמנות להיכנס למסגרת של עבודה".



עוד היא אומרת כי "מי שמוכיח את עצמו כעובד טוב, אפילו בעבודה זמנית, טובים סיכוייו שהוא יוכל להיקלט בארגון דרך קבע ואף לקבל קידום לתפקיד בכיר יותר ומתגמל יותר". אלימלך ובנבינשתי טוענים כי תקופת החגים שבה קיים היצע גדול מהרגיל של משרות זמניות היא מועד מתאים למחפשי עבודה להיקלט באחת המשרות, גם היא אינה מתאימה לחלוטין לכישוריו, "ומכאן לנסות ולהתקדם בתוך הארגון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully