וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מבטיח לאמריקאים ג'ובים

עומר רבין

15.9.2009 / 20:01

בנאום בפני עובדי מפעלי התעשייה באוהיו אמר נשיא ארה"ב: "לא אשקוט עד שכל אזרח יקבל סיכוי הוגן לחלום האמריקאי". טען כי הנתונים המאקרו-כלכליים מעידים על תחילת ההתאוששות במשק

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכה: עידן גוראל

אזרחי ארה"ב יכולים להיות רגועים: נשיא ארה"ב ברק אובמה כבר עובד לסדר להם ג'וב. בנאום מיוחד שנשא הערב ברק אובמה בפני עובדי מפעלי התעשייה באוהיו במלאת שנה לפרוץ המשבר הכלכלי אמר הנשיא האמריקאי: "לא אנוח ולא אשקוט עד שכל אזרח אמריקאי יזכה למקום עבודה - ולא סתם עבודה, אלא עבודה טובה ושכר הוגן שתעניק לכל אזרח סיכוי שווה לחלום האמריקאי".

אובמה טען כי זו המטרה הניצבת למולו בכל בוקר כשהוא נכנס למשרדו וכי הוא מחוייב בעיקר לשכבות הביניים בחברה האמריקאית. הוא גם ניצל את ההזדמנות כדי להמשיך ולהצדיק את הרפורמה במערכת הבריאות: "נוודא שמי שאיבד את מקום העבודה שלו, לפחות לא יצטרך לדאוג עכשיו גם לאובדן הביטוח הרפואי שלו", אמר.

אובמה זכה לתשואות רמות מהקהל הרחב שהגיע לצפות בנאומו כשאמר כי הוא "מעדיף את טובתם של העובדים על פני החמדנות ותאוות הבצע של רבים בוול סטריט". הוא הוסיף והתחייב, בדומה לנאומו המרכזי במלאת שנה למשבר ערב, כי הממשל האמריקאי לא יאפשר פעם נוספת ל"תאוות בצע ורעב לטרף קל", כהגדרתו, לחבל בכלכלה האמריקאית החופשית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully