וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המניה נעצרה - ולייפוייב מתמחרת מחדש את האופציות למנכ"ל

מאת נועם בר

16.9.2009 / 7:21

ביוני 2009 חילקה לייפוייב למנכ"ל מישל איפרגן אופציות בהיקף נרחב, כדי לפצות על האופציות הישנות שיצאו מחוץ לכסף; כעת היא חותכת את מחיר המימוש שלהן ושל שאר האופציות שמחזיק איפרגן מ-16.88-18.97 שקל ל-7 שקלים ומקרבת אותן לכסף



>> הרעיון שעומד מאחורי תגמול בכירים באמצעות אופציות הוא יצירת מנגנון שיניע אותם לקדם את ביצועי המניה. ואולם בחברת לייפוייב כנראה שלא מודעים להיגיון שעומד מאחורי מנגנון זה. השבוע הדגימה החברה כיצד היא מעדכנת את מחיר האופציות שהעניקה לבכיריה לפי ביצועי המניה.

לייפוייב עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של מכשור רפואי לטיפול בפצעים כרוניים, כגון פצעי לחץ ופצעים הנובעים ממחלת הסוכרת, המבוססים על סטימולציה חשמלית. ביוני 2009, עם ההתאוששות בשוק המניות, מיהרה לייפוייב להקצות אופציות למנכ"ל מישל איפרגן.



לאחר עלייה של 400% מתחילת השנה, הודיעה לייפוייב על הקצאה של 365 אלף אופציות לאיפרגן, עם מחיר המימוש ממוצע של 10.6 שקלים לאופציה, מהם 125 אלף אופציות במחיר מימוש של 12 שקל. מחיר המימוש היה נמוך ב-88% מהמחיר שרשמה המניה בשיא שלה באפריל 2007, 90 שקל. ואולם ביום ההקצאה האופציות היו הרחק מחוץ לכסף ומחיר המימוש היה גבוה ב-51% ממחיר המניה בבורסה.



כשנשאל איפרגן על פשר חלוקת האופציות ועל המחיר שבו הוקצו, הוא ציין שהאופציות נמצאות מחוץ לכסף, ואם המניה תעלה הדבר יעיד על העבודה האינטנסיווית שהושקעה על ידו בחברה. "איני חושב שזה יקרה בקרוב", הדגיש אז איפרגן. את ההסבר לעתוי ההקצאה הסביר איפרגן במשבר שהוביל לקיצוצי שכר בחברה של עד 20%, וכן להתרחקות מהכסף של האופציות הישנות שקיבל ב-2008.



שלושה חודשים חלפו מאז ההקצאה, ומניית לייפוייב החלה לדשדש. היא אף איבדה 35% מהמחיר שרשמה בסוף יוני. השבוע הודיעה לייפוייב על תמחור מחדש למרבית האופציות שקיבל איפרגן. את מחירי המימוש של האופציות שקיבל איפרגן ב-2008, שנקבעו על 18.97 שקל ו-16.88 שקל חתכה לייפוייב ועידכנה ל-7 שקלים בלבד. גם באופציות הטריות שניתנו לאיפרגן ב-2009 ביצעה החברה תמחור מחדש והורידה את מחיר המימוש ל-7 שקלים. בנוסף לתמחור מחדש של האופציות הקיימות, הודיעה לייפוייב על הקצאה של 100 אלף אופציות נוספות למנכ"ל במסגרת הסכם שנחתם עמו בעבר.



כעת מחזיק איפרגן באופציות בהיקף של 540 אלף שקל והוא זכאי לקבל בתנאים מסוימים עוד 100 אלף אופציות, שיחד יצטברו ל-3.5% מההון המונפק של לייפוייב.



"בכל השנתיים האחרונות עבדנו על תוכנית עם מתווה אסטרטגי, שאמור לקדם את החברה בכל היעדים שלה. כשנכנסתי לתפקיד מחיר המניה היה 16-18 שקל, והאופציות הוקצו לי אז לפי אותו מחיר. מאז המניה ירדה משמעותית, ולכן מעדכנים את מחיר המימוש. זהו מין פיצוי ותגמול. המניה אינה יורדת בגלל מצב עסקי. תמחור מחדש זה דבר ידוע ומקובל. ההקצאה שהיתה השנה נועדה גם לפצות וגם לרתום אותי לחברה. אם ארצה ליהנות מהאופציות אצטרך להישאר בה שלוש שנים", כך הסביר איפרגן את התמחור מחדש של האופציות שקיבל.



ברבעון השני הגדילה לייפוייב את ההפסד שלה ל-4.7 מיליון שקל, לעומת 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון של 2009 היא רשמה הפסד של 2.1 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully