וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרך של רמי לוי ל-2 מיליארד שקל עוד ארוכה

שרית מנחם

16.9.2009 / 7:21

BenchMarker



>> מניית רמי לוי איבדה בשבוע האחרון 5.4%, לאחר זינוק של 300% מתחילת 2009. אלא שללוי נפתח התיאבון. חברת הקמעונות שהביא לבורסה לפני שלוש שנים, לא מפסיקה לצמוח ולהציג את שיעור הרווחיות התפעולית הטוב בענף.

המשקיעים אוהבים את התוצאות העקביות של לוי. הטיפוס המרשים של המניה הביא את שווי השוק של החברה לפלרטט עם מחסום מיליארד השקלים באחד מימי המסחר בשבוע החולף. לוי הצהיר אז: "לא אמכור מניות, גם בשווי של 2 מיליארד שקל".



לוי, המחזיק ב-75% ממניות החברה, קוצר מחמאות רבות ממשקיעים בשוק על התנהלותו העסקית, ובמיוחד על איתנותו והמשך הצמיחה - גם על רקע המשבר. המודל העסקי שלו פשוט: "אני מוכר בזול, הכי זול".



כמי שיוצא תדיר במבצעים למכירת מוצרים בשקל, סחף לוי לא אחת את הענף למלחמות מחירים שאינן מיטיבות עם הרווחיות התפעולית. תרחישים אלה הביאו לא פעם לירידות חדות במניה. אבל במחצית האחרונה של השנה גם מבצעי הקבב-חומוס-עוף בשקל עוברים בשקט יחסי באחד העם. נראה כי לאחר כמה רבעונים רצופים של צמיחה בהכנסות, שמירה על יציבות ברווחיות וקופת מזומנים תפוחה של 170 מיליון שקל - המשקיעים מרגישים נינוחים יותר, והתחושה היא שבעל הבית יודע מה הוא עושה.



לרשת שיווק השקמה יש כיום 16 סניפים, וללוי יש תוכניות גדולות: עד סוף 2010 הוא מתכנן לפתוח שמונה סניפים נוספים. הוא גם מציב יעד שאפתני של 30 חנויות עד אמצע 2011, ומבטיח שעד אז המחזור העסקי יוכפל ויגיע להרבה יותר מ-2 מיליארד שקל. כל זה, הוא מבטיח, לא יפגע ברווחיות התפעולית.



לוי כבר הוכיח שהוא יכול, אבל לא בטוח שהוא צריך לסמוך על כך שקצב הצמיחה הנוכחי שלו יימשך. שיעורי הרווחיות הגבוהים שמציג לוי קשורים גם בגודלה של הרשת. מיקומם של מרבית הסניפים מחוץ לערים, ניהול יעיל וחסכוני ובעל בית דומיננטי שנותן את הנשמה, תורמים לרווחיות התפעולית. ואולם התרחבות מואצת יכולה לשנות את התמונה. אם לוי יפתח סניפים בתוך הערים, הוא ייאלץ להרחיב את המטה ולהעסיק מנהלים שכירים. וכך, הדרך לשווי שוק של 2 מיליארד עשויה להיות הרבה פחות סלולה מהקפיצה שהציג עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully