וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפקדת מענקי פרישה בחיסכון הפנסיוני תהיה פטורה ממס בשלוש השנים הקרובות

מאת מוטי בסוק

16.9.2009 / 7:21

העברת מענקי הפרישה ללא ניכוי תתאפשר רק לחיסכון שאישר אגף שוק ההון באוצר



>> הממונה על השכר באוצר, אילן לוין, גיבש יחד עם מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, הסדר על פיו עובדים יוכלו לקבל פטור מניכוי מס על העברת מענקי פרישה לחיסכון הפנסיוני שלהם.

הפטור ממס יינתן בעת הפקדת הכסף. העברת מענקי הפרישה ללא ניכוי מס תתאפשר רק לחיסכון פנסיוני (קופת גמל, קרו פנסיה או ביטוח חיים המשולם כקיצבה) שאושר ע"י אגף שוק ההון באוצר (לפי סעיף 13 לחוק הפיקוח על השירותים הפיננסיים, קופות גמל).



הגמלה שתשולם תהיה חייבת במס (לפי סעיף 2 (5) לפקודת מס הכנסה) כהכנסות מקיצבה. תוקף הסדר זה הוא לשלוש שנים החל מה-14 ביולי 2009 בכפוף לשינויי חקיקה בתקופה זו.



באוצר ציינו אתמול כי ההסדר החדש מייצג את מדיניות האוצר המייחסת חשיבות רבה לחיסכון לטווח ארוך ותואם גישה של אוכלוסיית עובדים רחבה לקראת פרישה להגדלת הקצבה החודשית לפנסיה על חשבון מתן מענקיים חד-פעמיים.



ההסדר יאפשר למגזר הציבורי לשלם סכומים חד פעמיים לפנסיה ללא נטל אקטוארי על הדורות הבאים, תוך עידוד העובדים להגדיל את הפנסיה ולהבטיח קיום נאות לאחר גיל הפרישה.



אישור מס הכנסה יחול על כל המגזר הציבורי, קרי, הגופים המתוקצבים והנתמכים ובתוכם: רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות, תאגידים סטאטוטורים ועובדי מדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully