וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דריסת הרגל של ריפליי

שני שילה

16.9.2009 / 7:21

מעצבת דעה



החנות: ריפליי

המיקום: נמל תל אביב



שטח: 180 מ"ר



המעצב: סלווטורה ג'אני, מעצב החברה



הבעיה: בריפליי הרגישו שהם חייבים דריסת רגל בנמל, הרי אי אפשר להשאיר את המרחב רק למתחרים ולמותגי הג'ינסים וההיי סטריט היקרים.



הפתרון: פתיחת חנות בנמל, בקרבה רבה למתחרים ולארנקים של חובבי המותגים.



העיצוב: אם מכינים רשימת מצאי של החומרים, החנות בנמל עונה על ההגדרות של מותג אופנה עכשווי בישראל: רצפת בטון, קירות במראה לא מעובד, מתכת עם דגש על ברזל שנראה מיושן ואפילו מעט חלוד, עץ משופשף, חבלים ורשתות מתכת תעשייתיות. אבל בריפליי השכילו לקחת את חומרים הללו ולתת להם טוויסט. הבטון אינו משטחים מוחלקים, אלא ריצוף רחוב בחיתוך אלכסוני; והברזל נראה מספיק חבוט וחלוד, שנראה כאילו הוא ישאיר כתמי חלודה על הבגדים. הגימורים שבהם בחרו בריפליי הם גסים ובהחלט תורמים למראה הצעיר וה"הארד קור" של המותג.



הכהות הכללית של החנות מאפשרת להציג חומרים שונים כחיפוי קיר ומדפים מסוגים שונים, ועדיין לשמור על מראה קוהרנטי ולא עמוס. חבל שבמרכז החנות נוצרו מעין "מותניים" צרים שפוגעים בזרימה של הלקוחות מצד לצד וגורמים לחלק המרוחק של החנות להיראות ממש רחוק ופחות מזמין.



"העיצוב מבוסס על הרעיון של קבלה ותחושת שייכות, שילוב של מאפיינים פורמליים וסנסוריים המכוונים יחדיו למטרה אחת הכוללת אווירת וינטג' והצעות מודרניות", טוענים בחברה. "עיצוב חלל משתנה יוצר תחושות של סגנון ופורמליות המקבלים השראה מתקופות שונות בזמן, שהפוקוס הוא יותר על נקודת מבט פואטית מאשר על תצוגה עמוסה".



בסופו של דבר, מדובר בחנות שברור שמעצב שבקיא בתחום העיצוב הקמעוני עיצב והחנות עושה את העבודה. ואולם על אף זאת או אולי בגלל המיומנות הברורה, אפשר קצת להצטער. ברחבי העולם הצליח המותג לייצר חנויות שנחשבות לאתר עלייה לרגל, כאלו שמרגשות ומפתיעות את הקונה ומוסיפות הרבה לחוויית הקנייה. החנות בנמל תל אביב עובדת ובעלת מראה אסתטי, אבל לא יכלו לרגש אותנו קצת יותר?



ההשקעה: 250 אלף דולר



המטרה: לתת תחושה מחוספסת שמתחברת למותג, הפונה לצעירים שאינם רכי לבב או לפחות לכאלה שרוצים להאמין שהם כאלה, אפילו שהם מוציאים המון כסף על ג'ינס.



התוצאה: ברשת אומרים שעיצוב החנות העלה את המכירות ב-25%-30% ומוסיפים ש"עיצוב החנויות הוא בעל ערך מאוד חשוב ועיקרי בחנויות ריפליי בישראל ובעולם. מבנה החנויות המרווחות ובחירת הפריטים למכירה מתבצעת בקפידה בהתאם לעיצוב החנות. שימוש בתאורה חלקית תורם ליצירת אווירה עוטפת, שבה אנשים יכולים לעצור ולעלעל בפריטים שעל המדפים כשהם חשים תחושת מוכרות משפחתית, וכך מתחזקת חוויית הקנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully