וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראי על הביטחון ב-EDS: "מצלמות אבטחה בכל מקום לא עוזרות במניעת פשעים, אך מסייעות בפיענוחם"

אור הירשאוגה

16.9.2009 / 7:21



>> הצהרותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו על השקעה רחבת היקף במצלמות אבטחה זכתה לביקורת רבה. כך, למשל, היו מי שבחרו לציין כי פרישת מערכת מצלמות רחבת היקף בבריטניה לא סייעה בהורדת שיעורי הפשיעה שם.

ג'ים פאולי, דירקטור האחראי על תחום הבטחון בחברת eds שמוזגה לתוך hp, מסכים עם קביעה זו. "מצלמות אבטחה לא עוזרות במניעת פשיעה", הוא קובע. "הן מסייעות בפענוח פשעים".



פאולי התארח בכנס הממשל המקוון שנערך אתמול באיירפורט סיטי. הוא הודה בראשית דבריו "לרשויות הממשלתיות הישראליות אתן אנו עובדים הרבה". אולם המעורבות של החברות הזרות בהליכים ממשלתיים רגישים, דוגמת מידע ביטחוני, מעוררת ביקורת על היבטיה האתיים. כך, למשל, היו מי שקישרו בין תפקידה של חברת hp בייצור תעודות הזהות הביומטריות לחלקה של החברה בתקלה שגרמה להעברת תוצאות רפואיות למטופלים לא נכונים בסוף 2008.



hp היא גם החברה שאמונה על תחזוקתו של מאגר מרשם האוכלוסין, שדליפתו לרשת זכתה לביקורת קשה בדו"ח מבקר המדינה ב-2007. "תמיד יהיו בעיות, ואנו לומדים מהבעיות שלנו", אמר פאולי בהתיחס לסוגיות אלה. "לכל דבר יש יתרונות וחסרונות - גם מידע על נייר גורר טעויות. בכל מצב יש סוגיות בטחוניות".



ביחס לפגיעה בזכויות האזרח שעשויה להיגרם משיתוף המידע בין החברות המסחריות לרשויות הממשלתיות, אמר פאולי: "המדיניות הממשלתית קובעת כיצד יטופל המידע הפרטי. eds עוזרת לממשלה לבצע את מה שהיא בוחרת לעשות. אין לנו דעה על הדרך שבה בוחרות הממשלות להתנהל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully