וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בייצוגית נגד תנובה בגין הטעיה בציון אחוזי שומן: תעניק תוספת גביעים לרוכשי פרילי

מאת הילה רז

16.9.2009 / 7:21

השופטת ענת ברון אישרה את הפשרה, אך הפחיתה את שכר הטרחה שנקבע לבא כוח התובע, עו"ד יוחי גבע, וקבעה כי "לא הונחה תשתית עובדתית, ראייתית או משפטית ראויה"



>> חברת תנובה תצא במבצע במסגרתו כל צרכן שירכוש ארבע יחידות של פרילי טבע יקבל שתי יחידות במתנה. המבצע הצרכני אושר אתמול על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב שאימץ הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה נגד תנובה. המבצע יימשך 48 ימים, ותנובה תהיה רשאית לפצלו לשתי תקופות נפרדות.

לפני כשנתיים הגיש התובע הייצוגי אילן ארגס תביעה בסך 60 מיליון שקל נגד תנובה בטענה כי החברה הטעתה את הצרכנים בכך שטעה כי פרילי טבע (יוגורט עם גרנולה ופירות) מכיל 1.5% שומן, כאשר למעשה הוא הכיל 3% שומן. תנובה שינתה את אריזות המוצר ב-2004, כך שבאריזות החדשות הובהר כי במוצר יש 3% שומן.



לפי הסדר הפשרה בין הצדדים הוסכם כי בנוסף למבצע הצרכני, תנובה תשלם לעו"ד יוחי גבע, שייצג את ארגס, שכר טרחה בסך 210 אלף שקל ולארגס תגמול בסך 60 אלף שקל.



השופטת ענת ברון החליטה לאמץ את הסדר הפשרה מאחר שלדבריה הצדדים הגיעו לפשרה המעגנת הטבה הצרכנית, אך הפחיתה לחצי את שכר הטרחה שיקבל גבע ואת התגמול לארגס, ל-100 אלף שקל ו-30 אלף שקל בהתאמה.



ברון ציינה בהחלטתה כי "סכום הפיצוי הנתבע על ידי המבקש בבקשת האישור נמצא על פניו מנופח עד מאוד, ובעיקרו חסר כל יסוד בדין או בעובדה". לדברי השופטת, "בקשת האישור הוגשה מבלי שהונחה בה תשתית עובדתית, ראייתית או משפטית ראויה - לא לצורך ביסוסו של הנזק הנטען, ולא לביסוס הקשר הסיבתי הנדרש בין ההטעיה הנטענת לנזק הנטען לחברי הקבוצה. הטרחה שהשקיעו המבקש ובאי כוחו בניהול התובענה היא מצומצמת באופן יחסי. במסגרת בקשת האישור לא נעשתה כל עבודה של איסוף נתונים מחקר שוק, או פעולות דומות שיש בצידן עלויות גבוהות או צורך במומחיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully