וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השופט חנן מלצר לרייפמן: "תקפיד על הגרסאות שלך. אני עצמי כבר מתבלבל"

מאת נורית רוט

16.9.2009 / 7:21

רייפמן עירער לעליון על החלטת המחוזי לאסור אותו אם לא יעביר את מניותיו באמבלייז לידי המנהל המיוחד בתוך יממה. השופט דחה את ההחלטה למחר. רייפמן: "אני מבקש כמה חודשים כדי לקיים את הצו"



>> "המניות קיימות, כמה שאני רוצה או לא רוצה להעביר אותן אני מוכן להתחייב לקיים את צו בית המשפט. אי אפשר להעביר אותן בתוך יומיים. אם המנהל המיוחד יודע על שיטות כאלה אני אשתף פעולה באופן מלא. אני מבקש כמה חודשים בלבד בשביל לקיים את הצו" - כך אמר אתמול יו"ר חברת אמבלייז אלי רייפמן, בדיון שהתקיים בבית המשפט העליון.

הדיון עסק בערעורו של רייפמן על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב משבוע שעבר שהורה על מאסרו אם לא יעביר בתוך 24 שעות את מניותיו לידי המנהל המיוחד שמונה לנכסיו, עו"ד איתן ארז. ההחלטה ניתנה במסגרת בקשה לבזיון בית משפט שהגיש ארז. ההחלטה בערעור תינתן על ידי השופט חנן מלצר מחר.



ביום חמישי, בתום הדיון הראשון בערעור, הציע מלצר לבאי כוחו של רייפמן להסכים להסדר לפיו צו המאסר יעוכב בכפוף לכך שיוצאו ל-41 הנאמנים בלונדון שלטענת רייפמן מחזיקים במניות עבורו מכתבים שבהם יאמר להם כי עליהם להעביר את המניות למנהל המיוחד עד ליום שני, יום קודם הדיון הנוסף שנקבע בעליון.



בדיון אתמול התברר כי עד למועד הדיון לא הועברה אף מניה לידי המנהל המיוחד. לדברי בא כוח רייפמן עו"ד שלומי תורג'מן, רייפמן קיבל תשובות מעשרה נאמנים שהודיעו כי הם לא מחזיקים במניות. בשלב זה התעורר רוגזו של השופט מלצר והוא שאל את תורג'מן: "עכשיו אתם אומרים שרייפמן ידע שהפנייה לנאמנים תניב תשובות שליליות לפיהן הם לא מחזיקים במניות, אז למה עשינו את כל המהלך הזה? האם זה היה הליך סרק?"



על כך השיב תורג'מן כי לטענת רייפמן, למרות תשובותיהם של הנאמנים, הם כן מחזיקים במניות עבורו. מלצר לא הרפה מתורג'מן ושאל: "במסמכי ההלוואה שעליהם חתם רייפמן כתוב שעד מארס 2009 הוא ידע בדיוק איפה המניות. איפה המניות האלה נגוזו?" על כך השיב תורג'מן: "גם במארס 2009 לא היו מניות בפועל".



כאשר רייפמן ביקש להגיד דבר מה לבא כוחו, אמר לו מלצר: "תקפיד על גרסאות. אני עצמי כבר מתבלבל מהגרסאות". בהמשך הכתיב מלצר את הצהרתו של רייפמן לפיה "41 הנאמנים שאליהם פנינו מחזיקים בכ-39 מיליון מניות עבורי בשרשור כזה או אחר והמניות האלה הם בבעלותי או בעבורי".



רייפמן אמר לבית המשפט: "ההליך איננו הליך סרק. כל הליך של חשיפת השרשור באחזקת המניות מחייב להראות שאין לנאמנים אחזקות ישירות ואחר כך לפנות לדירקטוריון החברה". גם בא כוחו ציין כי אמבלייז תכנס את הדירקטוריון ותספק תשובות איפה נמצאות המניות. בסופו של הדיון ציין תורג'מן כי הדיון בדירקטוריון קבוע ל-30 בחודש.



בהתייחס לדבריו של תורג'מן על הצורך בכינוס הדירקטוריון אמר מלצר: "מי שרוצה לשתף פעולה ולחשוף את המניות לא חייב לפעול בדרך הזו".



לשאלת מלצר מדוע לא התחיל בתהליך העברת המניות לפני חודשיים וחצי, השיב רייפמן: "עד לרגע שזה עבר לפסים של אלימות משפטית ידעתי בוודאות מוחלטת שאני לא אמור להעביר מניות".



במארס 2009 ניתן צו כינוס נכסים נגד רייפמן, לבקשת שתי חברות נושות שלו. בבקשה שהגיש ארז לבית המשפט המחוזי בתל אביב נטען כי חלק ממניותיו של רייפמן רשומות על שם חברה, "כדי להסתיר מיריביו את כמות המניות המדויקת שבשליטתו". בבקשתו דרש ארז להורות לרייפמן להעביר לאלתר את מניות אמבלייז לחשבון קופת הכינוס. השופטת ורדה אלשיך נענתה לבקשה והוציאה את הצו ב-1 ביולי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully