וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה עושים עם 80 מיליון שקלים

אסא ששון

16.9.2009 / 7:21

אסא ששון נותן כמה נקודות שראוי לזוכה המאושר בלוטו, ובעצם גם לכל אחד מאתנו, לזכור כאשר הוא שוקל כיצד להשקיע את כספו בתבונה

לא מעט אנשים מרטו את שערותיהם במוצאי שבת לאחר שהתברר שוב שלא זכו בפרס הראשון בלוטו. אבל היתה גם חצי כוס מלאה, ההזדמנות למלא שוב את הטופס הזוכה - הלילה נערכה הגרלה נוספת שנשאה פרס של 80 מיליון שקל.

לאחר שהתגברנו על המכשלה השולית של זכייה בטופס הלוטו מגיעה הבעיה האמיתית - מה לעשות עם הכסף. להלן כמה נקודות שראוי לזוכה המאושר, ובעצם לכל אחד מאתנו, לזכור כאשר הוא שוקל כיצד להשקיע את כספו בתבונה.

ריבית אפסית: לזוכה ב-80 מיליון שקל, כמו גם למי שיש לו תיק של 100 אלף שקל, אין כיום חלופות טובות רבות. עולם ההשקעות מתמודד כיום עם ריבית אפסית בכל אפיקי ההשקעה חסרי הסיכון, מה שאומר שכדי לקבל תשואה חיובית, לא כל שכן לשמור לפחות על ערך הכ סף שנשחק, יש להסתכן - וכשמדובר בסיכונים, גם הפסיכולוגיה נכנסת לתמונה. לא כדאי, למשל, להתפתות להשקיע במניות אם לא תוכלו לעמוד בכך שהתיק שלכם יימחק 20% בתוך שבועות.

סבלנות: המשבר האחרון לימד כי אף אחד לא מסוגל לתזמן את השווקים, ולכן כשההשקעה נראית נכונה ובמחיר נמוך כדאי לבצע אותה - גם אם בעוד חודשיים היא עשויה להיות זולה עוד יותר. וורן באפט השקיע לפני שנה 5 מיליארד דולר במניות בנק ההשקעות האמריקאי גולדמן סאקס. הוא רכש אותן במחיר של 120 דולר, ואחרי חודש המניה נסחרה ב-50 דולר ובאפט היה בהפסד עצום. ואולם כיום נסחרת מניית גולדמן בכ-160 דולר.

הלוואות: הלוואות צריך להחזיר. הריבית שאתם משלמים על הלוואות או אוברדראפט גבוהה מהתשואה המתקבלת בהשקעות סולידיות. מי שיכול לפרוע את התחייבויותיו, מוטב שיעשה כן.

סיכון: השקעה בניירות ערך, נדל"ן, קרנות גידור, מט"ח ועוד טומנת בחובה סיכון. היכולת להתמודד עם סיכון פיננסי שונה מאדם לאדם ונגזרת בדרך כלל מניסיונו, השכלתו וחינוכו של החוסך. רכיב הסיכון בתיק ההשקעות צריך גם להשתנות בהתאם לגיל החוסך, למצבו התעסוקתי, לנכסים האחרים של המשפחה, לביטחון שלו בפנסיה ולהתחייבויות שיש לו. באופן גס אפשר לומר שככל שהמשקיע קרוב לגיל פרישה, על רכיב המניות והסיכונים בכלל בתיק לרדת.

מס: מס ההכנסה הוא שותף של כל אזרח בישראל. הזוכה המאושר ייאלץ להיפרד מ-25% מזכייתו עוד בטרם יחל ליהנות מכספו, ולכן ראוי שיבחן את השקעותיו גם בהיבט זה. עדיף, למשל, להשקיע בקרן כספית פטורה על פני פיקדון, כי התשואות הגלומות בשני המכשירים זהות ובפיקדון משלמים 15% מס על הרווח הנומינלי, ללא התחשבות באינפלציה. בקרן כספית פטורה משלמים במכירה 20% מס ריאלי - כלומר תשלום מס לאחר ניכוי האינפלציה. כיום הסביבה האינפלציונית שבה להיות גבוהה, ולכן רצוי לבחור מכשיר השקעתי שמתחשב באינפלציה.

אמונה: כדאי להאמין פחות בכל המתווכים הפיננסיים והעוסקים בתחום ההשקעות בכלל. רבים מסוכני הביטוח, המשווקים והיועצים הפועלים בשוק מונעים על ידי אינטרסים זרים. הם אינם ממליצים על פי טובת הלקוח אלא על פי טובתם הם - כלומר לפי העמלות שהם מקבלים.

  • עוד באותו נושא:
  • לוטו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully