וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזרחי-טפחות: העלייה במדד המכירות הקמעוניות בארצות הברית מהווה מסר מעודד מבחינת הוצאות משקי הבית

TheMarker Online

16.9.2009 / 10:07

שוקי ההון ציפו בשקיקה למסר מסוג זה



לאחרונה נוצר רושם שהמגזר הצרכני בארצות הברית מפגר אחר המגזר היצרני. העלייה המפתיעה בשיעור 2.7% במדד המכירות הקמעוניות בהשוואה לחודש הקודם מהווה נתון חיובי בהקשר זה, אם כי ראוי לצנן מעט את ההתלהבות ולהזכיר שמדד זה עדיין נמוך ב-5% מהתקופה המקבילה אשתקד.



ראויה לציון העובדה שהמכירות ללא כלי רכב וחלפים, המייצגות טוב יותר את ליבת הצריכה הפרטית ונתונות פחות לתנודות אקראיות, עלו ב-1.1%, פי 3 מההערכות המוקדמות. זה נותן פתח לתקווה שגם בתום מבצע גרוטאות תמורת מזומן והתמריצים האחרים, המכירות תמשכנה לעלות.



בשלושת החודשים האחרונים אנו אכן עדים לשינוי חיובי אצל הצרכן האמריקאי, עובדה המתבטאת בכך שבשלושת החודשים האחרונים (יוני-אוגוסט) עלו המכירות ב-2% בהשוואה לשלושת החודשים הקודמים. מכירות הליבה עלו אף הן, בתקופה זו, ב-1%.



ניתן, אם כן, לומר שהריבית הנמוכה, מחירי הדלקים, הממשיכים להיות נמוכים מכפי שהיו בתקופה המקבילה אשתקד, והלך הרוח הצרכני המשופר (כפי שעולה ממדי אמון הצרכן האחרונים) מתחילים לתת את אותותיהם במכירות בפועל.



נתון זה אמור לפעול לטובת הדולר (לאו דווקא נקודתית), לבטח אם יקבל תימוכין בחודשים הבאים. כמו כן תומך הנתון בתחילת גישה מעט פחות מרחיבה מצידו של הבנק הפדראלי, כשבנוסף נמסר על עלייה כפולה מהמשוער במדד המחירים ליצרן - נתון העשוי לבשר על הצטברות לחצי מחירים ברמת הצרכן.



העלאת ריבית בפועל לא תתחולל בקרוב, אך הציפיות לה עשויות להביא לעלייה בעקום התשואה לפדיון - בדגש על הטווח הקצר לפדיון (עקב תלילות העקום). מנגד, הגירעון בתקציב, שעד כה הצטבר ל-9% תוצר וסביר שבסוף השנה הפיסיקאלית יהיה נמוך מהחששות המוקדמים, ימתן את העליות בתשואות הפדיון בטווח הארוך יותר.



שוקי המניות יקבלו בברכה את הנתון הכלכלי המשופר, אך יתמחרו מנגד גם את הסיכוי המוגדל לשינוי כיוון במדיניות המוניטארית, ולכן ההשפעה החיובית/ראשונית תהייה מוגבלת.



הסקירה נכתבה על ידי רונן מנחם, מנהל יחידת ההשקעות והאסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully