וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: הדולר מגיע לשפל של שנתי, החזרה ללקיחת סיכון גוברת

TheMarker Online

16.9.2009 / 10:43

הדולר תקוע ברמתו הנמוכה במזה שנה כנגד סל המטבעות המובילים ונותר פגיע כל עוד המשקיעים זזים לנכסים מסוכנים על רקע הסימנים הגוברים להתאוששות כלכלית



המשתתפים במסחר הפיננסי הגדילו את הימורם לטובת המניות והסחורות, כשהעידוד מגיעה מפרסום נתונים טובים מהצפוי במכירות הקמעונאיות בארה"ב ונתוני הייצור של ניו יורק אמש. כמו כן, נגיד הפדרל רזרב, בן ברננקי, אמר ביום שלישי כי התחתית של המיתון בארה"ב כבר מאחורינו למרות שהדגיש שההתאוששות תהייה איטית.



משקיעי הקארי טרייד, על רקע דברי ברננקי, רואים הזדמנות למכור את הדולר או במילים אחרות להלוות את השטר הירוק בשל הריבית הנמוכה של רבע אחוז ומטה, כאשר בינתיים לא נראה כי המדיניות המוניטארית של הפד הולכת להשתנות, ומנגד לרכוש נכסים בעלי תשואה גבוהה יותר ומטבעות בעלי ריבית גבוהה כגון הקיווי הניו זילנדי והאוזי האוסטרלי אשר מחזיקים בריבית של 2.5% ו 3.0% בהתאמה.



מדד הדולר אשר בוחן את ביצועי השטר כנגד שש המטבעות המובילים ירד לשפל שנתי של 76.406, לפני התרוממות קלה הבוקר. רק החודש המדד מחק כשני אחוז מערכו, מבחינה טכנית נראה כי המצב עשוי להמשך והרמה הבאה הינה קרוב לשפל של 2008 סביב 70.70.



עד לא מזמן, היין הייה המטבע האהוב על משקיעי הקארי טרייד, אך לאחר שההלוואה לשלושה חודשים בארה"ב ירדה מתחת לעלות ההלוואה ביפן, המצב השתנה והדולר הפך לבחירה מועדפת של משקיעי הקארי טרייד.



היום ההתמקדות תהייה למספר נתונים חשובים מהזירה הגלובלית. בריטניה תפרסם את נתוני העבודה בשעה 8:30 (gmt). בגוש היורו, תשומת הלב תהייה למדד המחירים לצרכן שנה לשנה. בארה"ב, הנתון בעל המשמעות החזקה ביותר היום הינו מדד המחירים לצרכן ליבה חודש לחודש בשעה 12:30 (gmt).



בזירה המקומית



המספרים מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בישראל מיום שלישי, מלמדים על המתנות הלחצים האינפלציוניים, כאשר מדד המחירים בקצב שנתי הסתכם על 3.1% בחודש אוגוסט ומתקרב ליעד אשר הגדיר הבנק המרכזי בין 1%-3%.



הנתון החודשי הצביע על עליה של 0.5%, העליות היו בעיקר במחיר המים, פירות וירקות, בתים וטיולים. הנתונים אשר משכו את המדד מטה היו בגדים והנעלה, מכוניות ועלות הדלק. יחד עם זאת, נראה כי המטבע הישראלי שומר על כוחו ואף מתחזק כנגד הדולר, ההשפעה בעיקר מעלית הריבית של הבנק המרכזי לאחרונה וחולשתו של השטר הירוק בזירה העולמית.



כעת נסחר השקל סביב הרמות של 3.7480 ומעלה את החשש להתערבות בנקאית. נזכיר, שרק בשבוע שעבר הבנק המרכזי התערב בשוק המט"ח וקנה דולרים בהיקף של 600 מיליון דולר לאחר שהצמד דולר/שקל ירד לרמה של 3.74.



זהב: החוזה העתידי על הזהב עלה מעל הרמות של 1,017 דולר לאונקייה הבוקר. הסוחרים קונים את המתכת היקרה כאלטרנטיבת השקע, כנגד הירידה של מדד הדולר לשפל שנתי ורמתו הנמוכה כנגד היורו.



התגברות האופטימיות בקרב המשקיעים מהווה זרז למכירות חיסול של השטר הירוק ומעלות את הביקושים לשוק המניות והסחורות. החוזה העתידי על הזהב נסחר כעת סביב הרמות של 1,017.85 דולר לאונקייה.



נפט: ביום שלישי החוזה על הנפט איבד את הרווחים אשר צבר תחילה, זאת לאחר שהמכון לדלק בארה"ב הצביע על עלייה של 631 אלף חביות בשבוע החולף. יחד עם זאת האופטימיות להתאוששות כלכלית וחולשתו של השטר הירוק גברה על הנתון והנפט התרומם כ 1.8% ביום שלישי וממשיך לעלות גם הבוקר. החוזה העתידי על הנפט נסחר כעת בעליה של 0.8%, סביב הרמות של 71.00 דולר לחבית.



הסקירה נכתבה על ידי רודיאן רחנייב מפינוטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully