וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהחודש הבא: שקיפות מלאה לשכר באוניברסיטאות

צבי זרחיה

16.9.2009 / 11:13

האוניברסיטאות התקפלו ויעבירו לממונה על השכר באוצר ולות"ת את טבלאות השכר המלאות. לוין: "למעלה מעשור יש חריגות שכר, סחבת וחוסר שקיפות"

תונהג שקיפות מלאה על נתוני השכר באוניברסיטאות. המוסדות האקדמיים יידרשו להעביר עד סוף אוקטובר 2009 את נתוני השכר לממונה על השכר במשרד האוצר. כמו כן, יועברו נתוני השכר לוועדה לתכנון ותקצוב על מנת לאפשר את ביצוע תפקודה כאחראית על תקצוב מערכת ההשכלה הגבוהה. כך על פי ההסכם, שהושג הלילה בין הממונה על השכר באוצר אילן לוין, לבין יו"ר ועד ראשי האוניברסיטאות פרופ' אהרון בן זאב ויו"ר הועדה לתכנון ותקצוב פרופק מנואל טרכטנברג.

בדיון שנערך הבוקר (ג') בוועדה לענייני ביקורת המדינה בכנסת, אמר לוין כי "האוניברסיטאות מבינות שאי אפשר להמשיך במצב הנוכחי והמשבר הכלכלי רק חידד את המצב. הממונים על השכר מנסים כבר למעלה מעשור להסדיר את חריגות השכר באוניברסיטאות אך נתקלים בסחבת וחוסר שקיפות מצד האוניברסיטאות. אנו מקדמים יכולת להתחשבן עם מנהלים שעשו דין לעצמם ושלחו ידם לקופה הציבורית".

לוין הוסיף כי בחלק מהאוניברסיטאות קיימת בעיה לשלם את הפנסיה התקציבית לעובדיהן. "יש גופים שכתוצאה ממצוקה כלכלית, לא משלמים את הפנסיה לגימלאים שלהם. אנו עלולים להגיע למצב שבטווח הארוך הגימלאים לא יוכלו להיות בטוחים בקבלת הקצבה. האינטרס של טיפול בחריגות השכר הוא אינטרס של האוניברסיטאות לא פחות מזה של משרדי הממשלה".

שר החינוך גדעון סער, אמר כי "הסיכום שהושג יחזק הפיקוח על נתוני השכר, ישפר הטיפול בחריגות השכר ויקבע נורמות של שקיפות". עוד אמר כי "חריגות השכר פוגעות ביכולת של המוסדות לבצע את תפקידם. אי אפשר לקבל את העובדה שמוסדות המתקיימים מכספי ציבור לא יחויבו בנורמות של שקיפות לגבי ההתנהגות הכספית שלהן. האוניברסיטאות צריכות להיות שותפות אקטיביות למציאת פיתרון משום שיש לכך משמעות מכרעת לגבי עתיד האוניברסיטאות".

סער הבהיר כי "חופש אקדמי הוא דבר חשוב ואני מחויב להגן על החופש האקדמי כל אימת שיהיה ניסיון לפגוע בו, אבל אין קשר בין חריגות השכר לבין חופש אקדמי וטוב שכבר אין שימוש בטיעון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully