וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטריידר: אפקט לבייב מעיק על תל אביב

TheMarker Online

16.9.2009 / 11:34

האם ימשיך אפקט לבייב להעיק על השוק הישראלי כשבמקביל נרשמות עליות נאות בוול-סטריט, שסגרה אמש בשיאה השנתי לאחר נאומו של ברננקי?



יום מסחר תנודתי הסתיים אתמול בעליות שערים נאות. מדד ת"א 25 עלה ב-1.2% עד לרמה של 950.98 נקודות ומדד הבנקים זינק ב-2.7%. זאת לאחר שפורסמו נתוני מאקרו מעודדים בגוש היורו, בארה"ב ובבריטניה, ולאחר שנגיד הבנק המרכזי של זו האחרונה ציין אמש באופטימיות שכלכלת בריטניה יצאה מן המיתון וצפויה להציג צמיחה כבר ברבעון הבא.



בעקבות תזוזת השוק בתל אביב בימים האחרונים מתעוררת התהייה: האם ימשיך אפקט לבייב להעיק על השוק הישראלי כשבמקביל נרשמות עליות נאות בוול-סטריט, שסגרה אמש בשיאה השנתי לאחר נאומו של ברננקי? משקיעי איטריידר מניחים שאכן מדובר בהזדמנות, היות ש-78% מן האופציות החודשיות שנרכשו על על מדד תל אביב 25 הן אופציות call.



הדולר ממשיך להקשות על פישר



בהתאם להתנהגותו מול יתר המטבעות המובילים בעולם, גם מול השקל המשיך אמש הדולר להיחלש על אפו ועל חמתו של נגיד בנק ישראל. השער היציג נקבע אתמול ב-3.761 שקלים, אולם עם פירסומו המשיך המטבע האמריקאי להיסחר בירידה בין הבנקים, תוך שהוא מתקרב אט אט לשער של 3.75 שקלים.



בתוך כך, פורסם אתמול מדד המחירים לצרכן בישראל שהצביע כצפוי על עלייה של 0.5%, ולאור זאת מתעוררת השאלה: האם בנק ישראל יהפוך את העלאת הריבית מן החודש שעבר למדיניות חדשה, מתוך כוונה לרסן את האינפלציה המתהווה?



הדיעות לגבי המשך העלאות הריבית חלוקות. להערכתו של יוסי ברזילי מחדר המסחר של איטריידר, עדיין לא בשלו התנאים להמשך העלאת הריבית, היות ומדדי חודשי הקיץ ידועים בקיצוניותם כלפי מעלה.



"יש לשקול העלאות נוספות רק לאחר בחינת מרכיבי המדד בחודש הבא ובפרט לאור סעיפי הדיור של המדד. להערכתנו במצב שנוצר עם החלשות המטבע האמריקאי בעולם ופוזיציית הענק שמחזיק בנק ישראל בדולר, פישר ימתין עם העלאה נוספת עד לקבלת נתונים ברורים יותר לגבי התגברות קצב האינפלציה בחודשים הקרובים".



העלאה נוספת משמעותה חיזוק משמעותי של השקל, מהלך שעשוי לפגוע קשות ביצואנים ובצמיחה הכלכלית כאחד.



וול-סטריט: שנה לקריסת בנק ההשקעות של ליהמן ברדרס



נאומו של בן ברננקי הביא אמש לעליות שערים נאות בבורסות ארה"ב. ביום השנה לקריסת בנק ההשקעות lehman brothers, מצהיר הנגיד האמריקאי על כך שהמיתון הסתיים. מעודדים מדבריו ומנתוני מכירות, פצחו מדדי וולסטריט בריקוד קל, סיימו בעליות מתונות של חצי אחוז ובכך רשמו אמש שיא שנתי.



מנגד לנאומו של ברננקי מתרבות הדיעות שהמיתון רחוק מלהסתיים. כעת מצטרף גם ג'ים רוג'רס למקטרגים, ובדומה לקודמיו טוען גם הוא, כי החלפת החוב הפרטי הענק בחוב ציבורי איננה פיתרון, וכי כלכלת סין, שגודלה רק עשירית מגודלה של הכלכלה האמריקאית, לא תוכל להציל את המשק.



הממשל האמריקאי קנה חובות מהבנקים בשנה האחרונה, ואלו, שניצלו מן העול זינקו בחדווה מעלה. לפי גישה זאת ולאור השיאים שנרשמו אמש, ראובן פלטניק מחדר המסחר של איטריידר צופה שהמשקיעים יחוו בקרוב תחושת "פחד גבהים" ויתחילו בימים הקרובים גל של מימושים, שעלול להימשך גם מעבר לסוף השבוע הקרוב.



הזהב לא פוחד בגבהים



כל מחירי הסחורות רשמו אמש עליות נאות. הנפט והכסף זינקו בכמעט 2.5%, אך הסיפור של השבוע הוא הזהב. גם לאחר שביום שני האחרון נפתח המסחר בזהב בירידות, ומחירו ירד אל מתחת לסף ה- 1,000 דולר לאונקייה, סגרה המתכת האצילה מעל לסף זה, ואמש אף עלתה חזרה ועקפה את השיא שרשמה ביום שישי שעבר.



היחלשותו של הדולר, העליות במחירי היצרנים והירידה במלאים בארה"ב, רומזים כל אלו על אינפלציה קרבה והולכת, ובכך גורמים לזהב לנצוץ כמפלט עבור המשקיעים. בנוסף, חודשי סוף הקיץ הם באופן מסורתי חודשים בהם מחירו של הזהב עולה, כך שבמקום תיקון לשיאים שלו אנו עלולים לראות המשך נסיקה והתדפקות על קו ההתנגדות, שהוא שיא כל הזמנים שממוקם ב-1,033 דולר לאונקייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully