וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים ברוקראז': מניות האנרגיה - מהלכים אסטרטגיים של בז"ן ודלק ישראל יצמצמו את הפער לעומת פז

TheMarker Online

16.9.2009 / 11:55

בטווח הבינוני-ארוך, דווקא המהלכים האסטרטגיים של בז"ן ושל דלק ישראל צפויים לצמצם את היתרונות הבולטים של פז כיום, כאשר החולשה הנוכחית בבז"ן ובדלק ישראל יהוו מנוף לשיפור משמעותי בתוצאות הכספיות העתידיות.



בכלל פיננסים מעדכנים את המלצתם ומחירי היעד למניות בסקטור האנרגיה, ובהזדמנות זו מתחילים לסקר את דלק ישראל. במגזר הזיקוק נשווה בין פז לבז"ן תוך התייחסות ליעילות התפעולית, הפוטנציאל והסיכונים. במגזר תחנות הדלק נשווה בין שתי החברות הגדולות בישראל - פז ודלק ישראל תוך התייחסות לסונול ודור אלון הפועלות גם הן בענף.



נתחיל הפעם מהסיכום והמסקנות



היא חברה מצוינת. מובילת שוק בזכות חשיבה אסטרטגית, יציבה ותזרימית. משקיע שמחפש השקעה בטוחה עם סיכון מוגבל ותשואת דיבידנד שנתית בהחלט ימצא זאת בפז. בטווח הקצר, כאשר מצב הכלכלה הריאלית עדיין לא ברור, היציבות והמובילות של פז תבלוט בתוצאות.



עם זאת, בטווח הבינוני-ארוך, דווקא המהלכים האסטרטגיים של ושל צפויים לצמצם את היתרונות הבולטים של פז כיום, כאשר החולשה הנוכחית בבז"ן ובדלק ישראל יהוו מנוף לשיפור משמעותי בתוצאות הכספיות העתידיות.



בתחום הזיקוק - תמחור צולב המניח עליה במרווחי הזיקוק ותרומת ההשקעות מביא את האנליסטים של כלל פיננסים להעדיף השקעה בבז"ן על פני פז. לבז"א יתרונות על פני בז"ח, ולמרות שפז אינה מפרסמת את מרווח הזיקוק, בכלל פיננסים מעריכים כי הוא גבוה משל בז"ן.



שני בתי הזיקוק ממשיכים להשקיע על-מנת למקסם את היתרונות היחסיים, אך ההשקעה של בז"ן היא דרמטית יותר וצפויה להביא לקפיצה משמעותית יותר בתוצאות.



בתחום תחנות הדלק - פז תמשיך להוביל בבטחה את הענף. הפוטנציאל העתידי בדלק נובע ממיצוי המהלך האסטרטגי. הצמיחה העתידית של חברות הדלק תלויה בעיקר מהמשך מהלכי התרחבות, אך גם מהתאוששות הכלכלה הריאלית ומהתייעלות פנימית.



מנגד, התגברות התחרות ועלייה בהוצאות יהווה אתגר מרכזי. פז תמשיך להוביל בבטחה את הענף בזכות יתרונות מבניים, אך תתקשה להערכתנו להשיג את היעדים שהציבה ותציג שיעורי צמיחה מתונים מבעבר. דלק, תהנה להערכתנו מהבשלה של המהלך האסטרטגי, אך צפויה להתמודד עם עלייה בהוצאות והתגברות התחרות.



גל רייטר, אנליסטית כלל פיננזסים ברוקראז' מסכמת את המלצות כלל פיננסים:



בז"ן - אין שינוי במחיר היעד של 2.3 שקל למניה, אך לאור פער של 43% אנו מעלים את המלצתנו לקנייה.



דלק ישראל - אנו קובעים מחיר יעד של 193 שקל למניה. לאור פער של 23% למחיר היעד, המלצתנו - תשואת יתר.



פז - אנו מעדכנים את מחיר היעד ל-624 שקל למניה. לאור פער של 16% למחיר היעד, המלצתנו מתעדכנת לתשואת יתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully