וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שותף בבנק ההשקעות וויליאם בלייר: חברות הביוטכנולוגיה המעניינות בישראל הן ניטי ואייאופטימה

פז וייסמן

16.9.2009 / 14:20

בריאן סקוליאון צופה עסקת ענק של מיזוג ורכישה בתחום עד סוף השנה



חברת ניטי סורג'יקל המפתחת תופסנים לניתוחי המעי וחברת אייאופטימה, המפתחת מכשור רפואי לטיפול בגלאוקומה, הן חברות המכשור הרפואי המעניינות בישראל ובעלות הסיכוי הרב לפרוץ לחו"ל. כך ציין בריאן סקוליאון, שותף בבנק ההשקעות האמריקאי וויליאם בלייר הפועל בארץ בשיתוף עם פועלים שוקי הון.



סקוליאון, אשר הוביל את עסקת מכירת קולבר לג'ונסון אנד ג'ונסון תמורת 159 מיליון דולר, סבור כי עד סוף השנה תבוצע לפחות עסקת אחת בהיקף של מאות מיליוני דולרים, בתחום המכשור הרפואי.
לדבריו לחברות הפארמה והמכשור הרפואי העולמיות יש נכונות גבוהה יותר מבעבר לרכוש חברות צעירות יחסית, גם כאלו שאין להם אישורים רגולטורים. "אם בעבר חברות למכשור רפואי היו קושרות הסכמי שיתוף פעולה עם ענקיות הפארמה לאחר השלב השני של הליך הרישוי ל-fda, כיום החברות הקשר מתפתח כבר עם הכניסה לשלב הניסויים הקליניים".



לדבריו ענקיות הפארמה והמכשור הרפואי העולמיות מנצלות את העובדה כי השוק הישראלי הינו קטן ובשל כך חברות ישראליות מחויבות לפנות לשוק העולמי. בנוסף, לחברות הישראליות אין כיום אופציה אמיתית לגיוס כספים מקרנות הון סיכון ומהנפקות ראשוניות לציבור (ipo). בשל כך נוצר יתרון לחברות הפארמה הגדולות. סקוליאון מציין כי "בשנת 2010 לא ישבר שיא של הנפקות ipo, אבל יהיו חברות שינפיקו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully