וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשטרום, דניה סיבוס, שיכון ובינוי ושפיר הנדסה מתמודדות על סלילת עוקף קריות ב-1.9 מיליארד שקל

גיא ליברמן

16.9.2009 / 14:30

אורך הכביש - 14 קילומטר; במשרד התחבורה הביעו שביעות רצון מהיענות החברות



ארבע חברות הגישו הצעות למכרז לסלילת כביש עוקף קריות: אשטרום, דניה סיבוס בשיתוף גילי ויואל עזריה, שיכון ובינוי ושפיר הנדסה. במשרד התחבורה מרוצים מהיענות חברות הבנייה למכרז. היום היה המועד האחרון להגשת הצעות במכרז הענק לבניית הכביש, שאורכו יעמוד על 14 ק"מ. בעוד כחודש צפוי משרד התחבורה להכריז על החברה הזוכה במכרז הענק, שהיקפו הכספי מוערך ב-1.9 מיליארד שקל. סלילת הכביש צפויה להתחיל בחודשים הקרובים.



כביש עוקף קריות, או בשמו השני ציר המפרץ של מטרופולין חיפה והקריות, עתיד לקשר את איזור העיר התחתית בחיפה לקריות ולצפון המדינה. מדובר יהיה בדרך פרברית מהירה שתתאפשר בה מהירות נסיעה של 100-110 קמ"ש. הכביש יהיה נטול רמזורים וייתן אלטרנטיבה לציר ההסתדרות (כביש 4) הסובל מפקקים ועומסים בחלק גדול משעות היום. בכך עתיד הכביש לשפר את הנגישות לערי הקריות ולקצר זמני נסיעה. על פי לוח הזמנים המעודכן במשרד התחבורה, סלילת הכביש צפויה להמשך כשלוש שנים וחצי.



מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, הביע שביעות רצון ממספר החברות המשתתפות במכרז הענק והמורכב ואמר: "כביש עוקף קריות תוכנן בתחילה ככביש אגרה, אולם הוא הועבר לאחריות החברה הלאומית לדרכים כחלק מתכנית ההאצה של המשק. כבר הוכחנו כי אנו עושים כבישים איכותיים ובטוחים מבלי שהנהגים נדרשים לשלם עליהם אגרת נסיעה. כך יהיה גם בכביש עוקף קריות, שהוא הפרויקט התקציבי הגדול ביותר של החברה הלאומית לדרכים".



ויז'ניצר הוסיף ואמר כי "הממשלה מעניקה לצפון הארץ את החשיבות המגיעה לאזור. צומת המוביל וצומת סומך יהפכו למחלפים, הכבישים 77 ו-79 נמצאים בעיצומן של עבודות שידרוג והרחבה. בחודש שעבר פתחנו לתנועה את מחלף התשבי החדש ואתמול חתמנו על הסכם עם זכיין (חברת שיכון ובינוי, ג"ל) לאחזקת כבישים באורך 270 קילומטר צפונית לחדרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully