וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת קריסטל במו"מ עם קרייר לרכישת תדיראן בעפולה: ממרוד: "המפעל כלכלי אך יש צורך בסיוע ממשלתי"

צבי זרחיה

16.9.2009 / 14:48

ח"כ יחימוביץ: "יש משהו לא מוסרי שבעל החברה הולך הביתה עם הרבה כסף שקיבל במשך שנים מהמדינה"



משה ממרוד הבעלים של חברת קריסטל נמצא במו"מ עם חברת קרייר האמריקאית לרכישת מפעל מזגני האוויר תדיראן בעפולה. בתוך שבועיים יציג תוכנית להפעלת המפעל בפני נציגי האוצר ומשרד התמ"ת.



יצוין שחברת קרייר שהיא הבעלים של תדיראן החליטה לסגור את המפעל ב-31 בדצמבר 2009 וכתוצאה מכך צפויים פיטוריהם של 350 עובדים. בהופיעו בצהריים בוועדת הכספים שדנה במצב המפעל, אמר ממרוד: "למפעל יש קיום כלכלי, אך יהיה צורך לבצע התאמות בפעילותו. אם יהיה סיוע נוכל לעשות משהו יפה".



לדברי ממרוד, "בתקופה האחרונה נכנסנו למו"מ עם חברת קרייר לרכישת פעילות מיזוג אוויר של "תדיראן". בתקופה האחרונה ביקשו שנשקול עוד פעם את כדאיות הפעלת המפעל. יש לנו אחריות גדולה כי אנו מעסיקים מאות עובדים, ואנו לא רוצים להכנס למשהו שיסבך אותנו", אמר.



עוד ציין ממרוד, כי לאחר שחברת קרייר האמריקאית תפסיק לרכוש את תוצרת המפעל בעפולה, לא תהיה לו כדאיות כלכלית. למרות זאת אני מוכן לבחון אפשרות של רכישת המפעל. זה לא צעד כלכלי. אבל אנו רוצים לראות איך אפשר לקבל סיוע ולהפוך את העסק לכלכלי. אם נראה שיש אפשרות כזו בשמחה נכניס את הפעילות".



ערן פולק מאגף התקציבים באוצר אמר כי "חלק מתפקיד הממשלה הוא לעזור היכן שיש כשלי שוק ולפיכך היא מפעילה מסלולי סיוע ליזמים. הדרך היחידה שהממשלה יכולה להתערב באופן ממשי לסיוע לתדיראן היא באמצעות המסלולים הקיימים. אם צריך לשנות מסלול סיוע ניתן לבחון את זה. היזם צריך לפנות לקבלת סיוע במסלולים הרלבנטיים".



יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), שאל מדוע האוצר לא שוקל להעלות המכסים על מזגנים מחו"ל. פולק השיב כי היתרונות של סחר חוץ חופשי בין ישראל לעולם גבוהים, והטלת מכסים פוגעת בהסכמים בינלאומיים של ישראל ביבוא וביצוא.



גפני העיר "משרד האוצר יותר צדיק מהאפיפיור. אני לא אומר שצריך לפגוע בהסכמים בינלאומיים, אבל למדינה מותר להגן על עצמה ולא צריך להיות עם קיבעון. ארה"ב הטילה מכסים על יבוא צמיגים וגם לישראל מיותר לשקול הצעה בכיוון זה".



אתי עזריאל סגנית מנהל מרכז ההשקעות במשרד התמ"ת אמרה כי "מפעל תדיראן קיבל מענקים בסך של 60 מיליון שקל כסיוע ממשלתי במשך 30 השנה האחרונות".



לדבריה, "ישנם מסלולי סיוע שבאמצעותם ניתן להעניק סיוע למפעל, בהתאם לכוונות הרוכש. ככל שניתן נשמח לסייע. הם צריכים להשקיע בהעסקת עובדים ובתוקף כך יוכלו לקבל סיוע. במקרה נקודתי ניתן להגמיש את הקריטריונים למתן הסיוע".



ח"כ שלי יחימוביץ טענה כי "יש משהו לא מוסרי שבעל החברה הולך הביתה עם הרבה כסף שקיבל במשך שנים מהמדינה. הוא סוגר את המפעל והעובדים הולכים הביתה בלי כלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully