וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף של החיזבאללה: היקף ההונאה עשוי להסתכם במיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

16.9.2009 / 20:20

משקיעים בלבנון: "ארה"ב וישראל סימנו את סלאח עז אל-דין משום שהיה מקורב לארגון חיזבאללה"



שבועיים לאחר שרשויות החוק בלבנון עצרו איש עסקים שיעי בולט במדינה, המקורב לחיזבאללה בחשד להונאת פונזי, חושף העיתון "ניו יורק טיימס" פרטים נוספים על הפרשה, שכבר הוכתרה כפרשת מיידוף הלבנוני.



היקף ההונאה שביצע סלאח עז אל-דין מסתכם בלפחות 700 מיליון דולר, אך עשוי אף להסתכם ביותר ממיליארד דולר, אמרו מקורות משפטיים בלבנון, כך דיווח הטיימס. לדברי בנקאים במדינה, זו ההונאה הגדולה בתולדות לבנון. כתב אישום בגין הונאה הוגש ביום שבת נגד עז אל-דין.



"זהו אסון, גל צונאמי", אמר לטיימס אחד המשקיעים של אל-דין, שביקש לשמור על עילום שם. "היו חקלאים שהחליטו למשכן את השדות שלהם והשקיעו את הכסף. אחרים מכרו אדמות שיירשו מהוריהם. מורים השקיעו את כל החסכונות שלהם. אנשים זקנים איבדו את כל מה שהיה להם", הוסיף. "קיבלנו ערבויות שהיו חזקות יותר מאלו של כל בנק שהוא", אמר המשקיע. כאשר נשאל האם כוונתו לארגון חיזבאללה - הוא סירב לענות.



מזכ"ל ארגון חיזבאללה, חסן נסראללה, הכחיש בשבוע שעבר כל קשר בין ארגונו לעז אל-דין. עם זאת, כעבור מספר ימים, בעת נאום וידיאו בפני תומכי חיזבאללה, הודה נסראללה כי בפועל יאלץ הארגון לקבל אחריות על הפרשה, ואמר כי חיזבאללה מקים רשת חירום להערכת ההפסדים של כל משקיע ומשקיע.



"כל הפרשה התרחשה בגלל ארה"ב וישראל", אמר מוסטאפה פנייש, נהג מונית לבנוני שהשקיע 10,000 דולר אצל עז אל-דין. "כאשר הם גילו שעז אל-דין מקורב לחיזבאללה, הם הרסו אותו", הוסיף פנייש, אשר דעתו משקפת את הדעה הרווחת בלבנון, דיווח הטיימס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully