וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפילה חדה מהצפוי בהכנסות ענקית התוכנה אורקל; המניה נופלת ב-5% במסחר לאחר הסגירה

נמרוד הלפרן

16.9.2009 / 23:15

הכנסות החברה ירדו ב-5% לעומת הרבעון המקביל ל-5.1 מיליארד דולר



ענקית התוכנות העסקיות האמריקאית אורקל דיווחה היום על ירידה חדה מהצפוי בהכנסותיה ברבעוניות, אולם תוצאותיה בשורת הרווח תאמו את תחזיות האנליסטים. המניה נופלת ביותר מ-5% במסחר לאחר הסגירה בוול סטריט.



אורקל, חברת התוכנה השלישית בגודלה בעולם, רשמה רווח נקי של 1.1 מיליארד דולר, או 22 סנט למניה, ברבעון הכספים הראשון של החברה, שהסתיים בסוף אוגוסט, לעומת רווח של מיליארד דולר, או 21 סנט למניה, בתקופה המקבילה בשנה הקודמת. בניכוי הוצאות חד פעמיות, רשמה החברה רווח של 30 סנט למניה - בהתאם לתחזיות האנליסטים.



הכנסות אורקל, שבראשה עומד המנכ"ל והמייסד לארי אליסון, נפלו בקרוב ל-5% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת, ל-5.1 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים למכירות של 5.2 מיליארד דולר.



"הודות לשיפור משמעותי בשולי הרווח התפעולי הצלחנו להגדיל את הרווח למניה ברבעון הכספים הראשון למרות ירידה קלה בהכנסות", אמרה נשיאת אורקל וסמנכ"לית הכספים של החברה, הישראלית לשעבר צפרה כץ, בעת פרסום הדו"חות. אורקל גם הודיעה על חלוקת דיווידנד רבעוני של 5 סנט למניה לבעלי המניות.



מניית אורקל, אשר עלתה בכ-25% מתחילת השנה, נופלת ביותר מ-5% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בירידה של כ-2.5%.



בחודש אפריל השנה הדהימה אורקל את עולם הטכנולוגיה, כאשר הודיעה על רכישת סאן מיקרוסיסטמס ב-7.4 מיליארד דולר. העסקה, אשר השלמתה עדיין כפופה לרשויות ההגבלים העסקיים, צפויה להעניק לאורקל בראשונה דריסת רגל בשוק החומרה - שוק שהחברה נמנעה עד כה מלהיכנס אליו - ובכך מחריפה את התחרות בין אורקל לענקית המחשוב יבמ, שאף היא ניהלה מגעים לרכישת סאן. העסקה גם עלולה לפגוע ברווחיות של אורקל, משום ששולי הרווח בתחום החומרה בדרך כלל נמוכים יותר מאלו של עסקי התוכנה.



אורקל, הידועה במדיניות הרכישות האגרסיווית שלה, רכשה בשלוש השנים החולפות חברות בשווי כולל של 35 מיליארד דולר. רכישת סאן צפויה להיות העסקה הגדולה ביותר של אורקל מאשר רכשה של חברת bea סיסטמס ב-8.5 מיליארד דולר בשנת 2008, ורכישת פיפלסופט תמורת 11.1 מיליארד דולר בתחילת שנת 2005.



צפרה כץ אמרה בעת ביקור בישראל בחודש יוני כי המשבר הכלכלי העולמי טומן בחובו הזדמנויות עסקיות. "בשנת 2001 מכירת רישיונות התוכנה שלנו ירדה בשליש - דמיינו שתחום פעילות מרכזית שלכם יורד בשליש. איך הגבנו? הגדלנו את כוח האדם בתחומי המחקר והפיתוח ב-15%", אמרה כץ בפורום ראשי המשק שנערך בחודש יוני בכפר הירוק.



"במשבר הקודם לא פיטרנו עובדים. אמנם לא ביצענו העלאות שכר, וביטלנו בונוסים, אך לא פיטרנו עובדים. עם תום המשבר הקודם ב-2003 השתמשנו ביתרון היחסי שצברנו בשנות המשבר כדי לגדול - במהלך 5 שנים קנינו 56 חברות - הוצאנו 46 מיליארד דולר. המשבר הקודם הביא אותנו למקום שבו אנחנו נמצאים", הוסיפה.



כץ התייחסה גם למשבר הנוכחי: "גם המשבר הנוכחי נתן לנו הזדמנויות", הסבירה. "ההזדמנות לרכישת סאן לא היתה נקרית בדרכנו אילולא המשבר. בין היושבים בקהל פה יש רבים המנהלים חברות גלובליות. זאת ההזדמנות שלכם להסתכן כדי להשיג את המתחרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully