וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, פול וולקר: מוקדם מדי לשדר לעסקים כרגיל; דרך ארוכה עוד לפנינו

סוכנויות הידיעות

17.9.2009 / 8:25

וולקר, המשמש כיועצו של הנשיא אובמה, קרא להגברת הפיקוח על הבנקים הגדולים המסכנים את המערכת הפיננסית



"דרך ארוכה עוד ניצבת לפנינו עד שהכלכלה תחזור לעצמה ולמצב שבו היתה לפני המיתון", כך אמר אתמול יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר ויועצו הכלכלי של הנשיא אובמה, פול וולקר, בוועידה הכלכלית שהתקיימה בבוורלי הילס שבקליפורניה. וולקר קרא להגברת הפיקוח על פעילותם של הבנקים הגדולים, המסכנים את המערכת הפיננסית כולה.



למרות שוולקר אמר גם כי הוא רואה סימנים ראשונים להתאוששות, הוא הזהיר כי עדיין מוקדם מדי לשדר מצב של עסקים כרגיל. "ההתאוששות תיקח שנים ותהיה איטית וארוכה. עדיין קיימת סכנה לנפילות לאורך הדרך. עוד דרך ארוכה לפנינו, יקח זמן עד שנשוב לנקודה שבה שוב נוכל לנצל ביעילות את משאבינו הכלכליים ולחזור למצב של תעסוקה מלאה".



וולקר הדגיש בנאומו את הצורך בפיקוח על הבנקים הגדולים בארה"ב. "אינני סבור שזה הגיוני שכספי הציבור ומשלמי המסים יוזרמו באופן עקיף לתמיכה בפעילויות מסוכנות שמתבצעות בשוק ההון".



וולקר הוסיף כי הוא תומך בהצבת גוף אחד, דוגמת הבנק הפדרלי, שיהיה אחראי על הפיקוח שמתבצע על המערכת הפיננסית. זאת בניגוד לרעיון הקמת מועצה שתורכב מחברי הסוכנויות השונות כפי שהציעו בעבר חלק מהמחוקקים הבכירים. בהתאם לעמדת וולקר, ממשל אובמה הציע לתת לבנק הפדרלי את סמכויות הפיקוח על החברות הפיננסיות הגדולות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully