וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית בשיעור שפל של 0.1%; צופה התאוששות איטית

סוכנויות הידיעות

17.9.2009 / 9:01

הביטחון במגזר הייצור עלה ברבעון השלישי ל-15.5 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מאז החל להתפרסם המדד ב-2004



הבנק המרכזי של יפן העלה היום את תחזיתו לכלכלת המדינה, אך הותיר את הריבית בשיעור הנושק לאפס, בשל חוסר היציבות שעדיין מורגש בכלכלה.



"התנאים הכלכליים ביפן מראים סימנים של התאוששות", נכתב בהודעת הבנק המרכזי בטוקיו, לאחר שבחודש שעבר הודיע הבנק כי מצב הכלכלה הפסיק להחמיר. נגיד הבנק המרכזי, מסאקי שירקאווה ועמיתיו הותירו את הריבית בשיעור של 0.1%.



נתונים שפורסמו היום ביפן הצביעו על כך שכלכלתה אכן מתאוששת מהמיתון החמור מאז מלחמת העולם השנייה. הביטחון במגזר הייצור ביפן עלה ל-15.5 נקודות ברבעון הנוכחי, הרמה הגבוהה ביותר מאז החלו רישומי המדד ב-2004, כך על פי סקר שערכו משרד הקבינט ומשרד האוצר.



עם זאת, מהבנק המרכזי נמסר היום כי "הצריכה הפרטית נותרה חלשה, וכי חברות עדיין מצמצמות השקעותיהן בשל הירידה ברווחים. התנאים הכלכליים מראים סימני התאוששות, אך הריסון יימשך".



"בעוד שישנם סימנים להתאוששות חזקה מהצפוי בכלכלות המתעוררות, הסיכונים לכלכלה עדיין מכבידים עליה", הודיע הבנק, והוסיף כי יפנה את תשומת לבו לעת עתה לסיכונים המאיימים על הפעילות הכלכלית ועל המחירים.



כלכלת יפן צמחה ברבעון השני לראשונה זה יותר משנה, הודות לחבילת תמריצים בשווי 2 טריליון דולר, שעודדה את היצוא והצריכה הפרטית. התמ"ג של יפן צמח בקצב שנתי של 2.3% ברבעון השני. הבנק המרכזי של יפן הוריד את הריבית בדצמבר לשיעור שפל של 0.1%, והחל ברכישת אג"ח קונצרניות ואג"ח ממשלתיות בהיקף עצום. הבנק המרכזי רוכש מדי חודש אג"ח בשווי 1.8 טריליון ין (20 מיליארד דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully