וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

KKR נחלצת לעזרת קודאק - תשקיע 400 מיליון דולר בחברה השוקעת

סוכנויות הידיעות

17.9.2009 / 10:32

חברת הצילום תגייס 700 מיליון דולר שישמש לרכישה חוזרת של אג"ח; צפויה לרשום הפסדי ענק השנה



ענקית ההשתלטויות kkr תשקיע 400 מיליון דולר ביצרנית יצרנית ציוד הצילום והדפוס האמריקאית איסטמן קודאק, המצויה בחובות וסובלת מירידה במכירותיה. בנוסף, קודאק מתכוונת לגייס 300 מיליון דולר ממכירת אג"ח.



קודאק הודיעה כי בכוונתה לגייס 700 מיליון דולר באמצעות מכירת אג"ח שייפרעו ב-2017, כאשר אג"ח בסך 400 מיליון דולר יירכשו על ידי kkr. במסגרת העסקה תקבל kkr כתבי אופציות שיאפשרו לה לרכוש עד 53 מיליון מניות בקודאק, או 16.5% ממניות החברה. ג'ורג' פישר, יו"ר קודאק לשעבר, משמש כיועץ בכיר ב-kkr.



בכוונת קודאק להשתמש בכסף שתגייס לרכישה חוזרת של משקיעים אג"ח שעשויות להיפרע השנה. העסקה עם kkr תסייע לקודאק לפייס את בעלי המניות שלה, שחששו כי החברה לא תוכל לממן את רכישת האג"ח מבלי לדלל בצורה מסוכנת את קופת המזומנים שלה, שערכה נכון ליוני עמד על 1.3 מיליארד דולרים.



קודאק סבלה בשנים האחרונות מירידה חדה בהכנסותיה, לאחר שהמעבר למצלמות דיגיטליות הפך את ההכנסות של החברה מסרטי צילום למינימליות ואילץ אותה להפסיק לייצר את סרט הצילום קודאקכרום לאחר 74 שנים. החברה, שבינואר קיצצה 4,500 משרות שהם 18% מכוח העבודה שלה, צפויה לרשום הפסד של 400 מיליון דולר בשנה הנוכחית.



למרבה האירוניה המצלמה הדיגיטלית, אשר אחראית להפסדיה של החברה, הומצאה על ידי מהנדס של קודאק בשנות ה-70. קודאק, אשר נוסדה בסוף המאה ה-19, הפסיקה לייצר מצלמות פילם והפסיקה כמעט כליל את ייצור הפילם ב-2004, אז גם הוצאה החברה ממדד דאו ג'ונס, לאחר 74 שנה.



הקריסה הגדולה בשוויה של קודאק אירעה בשלהי בשנות ה-90, כשערך המניה נחתך בחצי מכ-80 דולר לפחות מ-40. שוויה של החברה כיום מוערך במיליארד דולר בלבד, ומחיר מנייתה עומד על 2.62 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully