וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עידן עופר מתבל את השקושוקה: ביקש לתקן את התביעה נגד רוזנטל כך שתכלול שידור הסרט בערוץ הראשון

הילה רז

17.9.2009 / 16:38

פרקליטו של רוזנטל: "לא ברור מדוע עידן עופר בחר להגיש את התיקון חודשיים לאחר השידור"



עידן עופר והחברה לישראל הגישו היום (ה') לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה לתיקון התביעה שלהם נגד יוצרי הסרט "שיטת השקשוקה", מיקי רוזנטל ואילן עבודי. עופר והחברה לישראל מבקשים להתיר להם להוסיף לתביעה בסך 3.5 מיליון שקל שהגישו נגד רוזנטל ועבודי, סעיפים בנוגע להקרנת הסרט בערוץ הראשון, שגרמו להם לנזקים נוספים. עם זאת, סכום התביעה לא שונה.



לטענת התובעים, לפני הקרנת הסרט בערוץ הראשון הם שלחו התראות לעורכי דינם של רוזנטל ועבודי, עו"ד רונאל פישר ושלומי הדר, ובהם ציינו כי אינם מסכימים לשידורו וכי במידה ו"שיטת השקשוקה" תוקרן, הדבר יתווסף לתביעה.



כשבועיים לאחר הגשת התביעה של עופר הוקרן הסרט בערוץ הממלכתי. לטענת עופר והחברה לישראל, המיוצגים על ידי עו"ד צבי גלמן וזאב שרף, הסרט שמוציא את דיבתם הוקרן בהקרנה כלל ארצית וצפו בו 210 אלף משקי בית ישראל. כן נטען כי דרכי הפצת הסרט, אופן הפקתו ובימויו "משווים ומוסיפים גוון של חומרה יתירה לדברי לשון הרע שנכללו בסרט המעוול".



לפני כחודשיים הגישו עידן עופר והחברה לישראל תביעה בסך 3.5 מיליון שקל נגד רוזנטל וחברת ההפקות שבשליטתו. תביעה זו הוגשה לאחר שתביעה קודמת בסך מיליון שקל נמחקה על ידי עופר. בתביעה החדשה העלה עופר טיעונים משפטיים שונים המתמקדים ברובם בפרשנות שהעניק רוזנטל בסרטו "שיטת השקשוקה" לפסק הדין של בג"ץ. עופר טוען כי דבריו של רוזנטל בסרט אינם תואמים את פסק הדין של בג"ץ, ומכפישים את משפחת עופר והחברה לישראל.



עופר מציין כי הוא שומר על זכותו לתבוע בנפרד את רוזנטל ועבודי בשל דברי דיבה אחרים שהוציאו נגדו וכן לתבוע אותם במדינות שונות בשל פרסום והפצת הסרט מחוץ לישראל. לטענתו, עקב הפרסומים נגרם לו ולחברה לישראל נזק אדיר, בייחוד מאחר שלטענתו מדובר בפרסומים שקריים וכוזבים שנעשו תוך רמיסת שמם הטוב ורקימת עלילות זדוניות.



"כתוצאה מההקרנות החוזרות ונשנות של הסרט...נרמס שמם הטוב של התובעים, נפגעה אמינותם, עסקם, מקצועם ומשלח ידם. התובעים בוזו בשל המעשים וההתנהגות שיוחסה להם והם הושפלו בעיני הבריות ונעשו מטרה לשנאה, לבוז וללעג מצידם", נכתב בתביעה. עופר מציין עוד כי "על מנת למנוע את הגדלת נזקם ולהקטין במידת האפשר את היקפם והתפשטותם, התובעים נאלצו להשקיע ממון רב, ובכלל זה בהפקת סרט תגובה לשיטת השקשוקה".



עו"ד גלמן המייצג את עופר, אמר ל-themarker כי "העובדה שאלי גולדמישדט, סמנכ"ל תקשורת החברה לישראל הופיע בשידור והוקרן סרט תגובה אינה מהווה הסכמה להקרנת הסרט. הודענו על התנגדותנו לשידור לבאי כוחו של רוזנטל וההשתתפות בדיון לא היתה הסכמה, אלא כורח המציאות. החלטנו לא לתבוע את הערוץ הראשון מאחר והוא ערוץ ממלכתי".



עו"ד שלומי הדר המייצג את מיקי רוזנטל מסר בתגובה: "לא ברור מדוע עידן עופר בחר להגיש את התיקון חודשיים לאחר השידור. לטעמנו, התיקון מגוחך ונגיב בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully