וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנובה מאיצה מחדש את מכרז השוק הסיטוני בתל אביב

גיא ליברמן

17.9.2009 / 16:51

החברה פנתה היום ל-30 חברות בנייה מובילות בישראל על מנת שיודיעו לה בתוך שבוע על כוונותיהן לגשת למכרז



חברת תנובה מעלה הילוך בהליך מכירת מתחם השוק הסיטוני בתל אביב, בו יבנו 1,800 דירות וכן שטחי מסחר ומשרדים רבים. החברה שלחה היום מכתבים ל-30 חברות בנייה מובילות בישראל בבקשה כי אלה יודיעו תוך שבוע על כוונותיהם העתידיות להתמודדות במכרז. אמנם הליכי המכרז שהחלו לפני שנה, אף פעם לא פסקו באופן רשמי, אלא שבפועל הפסיקו תנובה ושותפותיה בבעלות על הקרקע (25% ממנה שייכת לעיריית תל אביב), את הליכי המכירה לאור המשבר הכלכלי.



לפני מספר שבועות חשף themarker, כי נציגים מטעם אחד מבעלי השליטה בתנובה – מאיר שמיר, נפגשו עם נציגיהן של מספר חברות בנייה במטרה לבחון את כוונותיהן לחזור ולהתמודד על הקרקע היקרה, לאור השיפור בענף.



בנוסף נחשף כי קונסורציום של מספר חברות כבר גובש להתמודד במכרז על הקרקע והוא כולל את חברת תדהר, חברת הביטוח מגדל, חברת בריטיש ישראל ויתכן שגם את חברת חבס, וגם לחברות אלה נעשתה כעת פנייה. בנוסף פנו לתנובה בין היתר שיכון ובינוי, דורון אביב, אזורים, אשטרום, חברת עזריאלי, ברגרואין ועוד.



בשונה מהמכרז הקודם שחייב התמודדות על כל המתחם גם יחד - דבר שהביא להערכות כי הזוכה יאלץ לשלם בין 1.5-2 מיליארד שקל על הקרקע - הפעם אומרים בתנובה כי ניתן יהיה להגיש הצעות לחלקים שונים מהמתחם, כך שיותר חברות יוכלו להשתתף במכרז.



מתחם השוק הסיטוני כולל 60 דונם ותחום על ידי הרחובות קרליבך, חשמונאים ודרך מנחם בגין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully