וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת הביטוח של הקיבוצים רשמה ב-2008 הפסד של 53 מיליון שקל

עמירם כהן

17.9.2009 / 21:45

לפי "ידיעות הקיבוצים" בעלי המניות התבקשו להזרים הון בעלים לחברה



חברת הביטוח, ביטוח חקלאי, שבבעלות 270 קיבוצים, רשמה ב-2008 הפסד של 53 מיליון שקל, כך מדווח המקומון "ידיעות הקיבוצים".



עוד מדווח המקומון כי החברה פנתה לבעלי המניות שלה בבקשה להזרים לה בדחיפות הון בעלים וכי המפקח על הביטוח במשרד האוצר הזהיר את החברה כי לא יחדש את רישיונה בשל העדר הלימות הון.



ביטוח חקלאי, שמחזור עסקיה נאמד בכ-500 מיליון שקל בשנה, ביצעה בשנים האחרונות השקעות בנישות עסקיות שלא הייתה בקיאה בהן ולא שירתו באופן מובהק את היעדים שהוגדרו לה על ידי בעלי המניות. בשל כך מינה הדירקטוריון צוות בדיקה במטרה להגדיר מחדש את היעדים העסקיים של החברה.

בתגובה מסר יו"ר ביטוח חקלאי, עמוס אפשטיין, המסיים בקרוב את תפקידו, כי המצב בחברה ב-2008 לא היה שונה באופן מהותי ממה שהתרחש בענף הביטוח באותה שנה וכול חברות הביטוח רשמו הפסדים בתחום ביטוח רכב חובה. לדבריו, נוצר ב-2008 הפסד חד פעמי של 53 מיליון שקל, ודבר זה אינו דבר בלתי מתקבל על הדעת בשוק ההון הבעייתי. אפשטיין ציין כי החברה רשמה בכול אחת מהשנים האחרונות, למעט 2008, רווח נקי בהיקף 30 מיליון שקל לשנה וכי נתוני החציון הראשון של 2009 מצביעים על רווח של 28 מיליון שקל לעומת הפסד של 53 מיליון שקל בשנת 2008 כולה. עוד אמר אפשטיין כי החברה בודקת אפשרויות להקמת שותפות אסטרטגית עם גופים עסקיים במשק אך עדיין לא נסגר דבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully