וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ועידת ה-G20: מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו על הצעות להגבלת הבונוסים במגזר הפיננסי

סוכנויות הידיעות

18.9.2009 / 9:39

נשיא האיחוד האירופי התורן: "בועת הבונוסים התפוצצה; צריך להתרחק מתרבות של הטבות על ביצועים בטווח קצר"



מנהיגי האיחוד האירופי אמרו אתמול (חמישי) כי על מדינות ה-g20 להגיע להסכם בנוגע לחוקים מחייבים, שיגובו בסנקציות, לריסון הבונוסים במגזר הבנקאי. ראשי המדינות הסכימו על כך שיקדמו את הנושא בפגישתם של מנהיגי 20 הכלכלות המובילות בעולם, שתיערך בפיטסבורג שבארה"ב בעוד שבוע.



החלטת האיחוד האירופי לא כללה פרטים בנוגע לאופן שבו יושגו ההגבלות, מה שמשאיר את הנושא פתוח לדיון בפסגת ה-g20. מנהיגי 27 מדינות האיחוד האירופי, שנפגשו אתמול בבריסל, אמרו כי ציבור הבוחרים במדינותיהם יגיב בזעם אם לבנקאים יתאפשר להמשיך ולהעניק לעצמם בונוסים שמנים, בעוד שהבנקים נשענים על כספי הציבור.



"בועת הבונוסים התפוצצה הערב", אמר פרדריק ריינפלדט, ראש ממשלת שוודיה, שמכהן כיום כנשיא האיחוד. "הסכמנו על כך שצריך לומר 'מספיק ודי' ולהתרחק מהתרבות הנוכחית של הטבות המבוססות על ביצועים לטווח קצר", הוסיף.



המנהיגים הסכימו על כך שהבונוסים יהיו בהתאמה לביצועי הבנקים לטווח ארוך, כמו גם על כך שיש להימנע מבונוסים מובטחים מראש. חלק הארי של הבונוסים יהיה דחוי, כך שאפשר יהיה לבטלו במקרה של הפסדים.



כשנשאל האם אירופה תמשיך במאמציה לריסון הבונוסים גם אם מדינות ה-g20 לא יסכימו על כך, אמר נשיא הנציבות האירופית, חוזה מנואל ברוסו, כי הנציבות כבר הגישה הצעות למספר חוקים בנוגע לבונוסים. "אלה אינן המלצות בלבד, אלא הצעות מחייבות מבחינת החוק", אמר ברוסו. "כך שלא משנה מה יהיו ההחלטות בפיטסבורג, עמדתה של הנציבות היא: 'כן', אנחנו צריכים לאמץ חוקים אלה באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully