וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט: שכר של 100 מיליון דולר בשנה הוא מוגזם

סוכנויות הידיעות

18.9.2009 / 10:12

פנדיט התייחס לשכרו של אנדרו הול, סוחר בחטיבת האנרגיה של הבנק, שצפוי לקבל כ-100 מיליון דולר ב-2009



ויקראם פנדיט, מנכ"ל סיטי, אמר אתמול כי חבילת שכר של 100 מיליון דולר בשנה לסוחר היא מוגזמת, בהתחשב בנסיבות הנוכחיות.



בראיון שהעניק מול קהל במרכז קהילתי בניו יורק, ענה פנדיט בחיוב כשנשאל האם 100 מיליון דולר הוא שכר מוגזם לעובד של סיטי. השאלה נסובה סביב פרשת שכרו של אנדרו הול, סוחר בפיברו, חטיבת האנרגיה של סיטי, שלפי החוזה זכאי לחבילת שכר של כ-100 מיליון דולר ב-2009. ההנהלה הקודמת בסיטי היא שאישרה את ההסכם המחייב אותו בתשלום שכר מוגזם זה להול, אמר פנדיט, והוסיף כי פיברו תאורגן מחדש.



חבילת השכר של הול היא אחד האתגרים העומדים בפני קנת פיינברג, "צאר השכר", שמינה ממשל אובמה. תפקידו של פיינברג הוא לפקח על שכר הבכירים בבנקים שקיבלו סיוע מהממשל, כולל סיטי. שכרו הצפוי של הול הוא פי 2,000 מההכנסה החציונית של משקי בית בארה"ב ב-2008. שכרו של פנדיט עצמו ירד השנה לסכום סמלי של דולר אחד, לאחר שחבילת השכר שלו ב-2008 היתה בגובה 10.8 מיליון דולר.



עדיין לא ידוע אם לפיינברג יש סמכות להגביל את שכרו של הול, בהתחשב בכך שהחוזה שלו נחתם לפני ה-11 בפברואר 2009, המועד שנקבע כנקודה שממנה ואילך ייבחנו הסכמי השכר במגזר הבנקאי.



סיטי קיבל מהממשל האמריקאי סיוע נרחב יותר מזה שקיבלו בנקים אחרים בארה"ב, לאחר שספג הפסדים כבדים כתוצאה מנכסים רעילים. הבנק קיבל מהממשל 45 מיליארד דולר בשני סבבי סיוע בשנה שעברה. ביולי המיר הממשל מניות בכורה בשווי 25 מיליארד דולר שהוא מחזיק בסיטי במניות רגילות.



הממשל מחזיק כיום בנתח של 34% מסיטי, אולם לדברי פנדיט, הוא אינו מעורב בעניינים היום-יומיים של הבנק. בשבוע שעבר דיווחו גורמים המקורבים לממשל כי הוא מעוניין למכור את הנתח שלו בסיטי החל מאוקטובר, במסגרת יציאתו של הבנק מתוכנית החילוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully