וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רון חולדאי: אפנה לתמ"ת כדי שיפתחו בחקירה נגד קבלנים הפוגעים בזכויות מנקי הרחובות בעיר

עידו סולומון

18.9.2009 / 10:20

ח"כ שלי יחימוביץ': הכתבה חשפה תופעה אפלה שצריכה להיות מטופלת בשיא החומרה



"אני רואה בחומרה רבה את העולה מן הכתבה ב-themarker. על פי המכרזים, החברות הנבחרות מחויבות לעמוד בתנאים סוציאליים ומתן שכר על פי החוק, ולכן חברה שלא תעמוד בתנאים אלו, תופסק ההתקשרות עימה לאלתר. אפנה בנושא לשר התמ"ת כדי שיפתח בחקירה כנגד כל החברות העוברות על החוק". כך אמר אתמול ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, בתגובה לחשיפת themarker את תנאי ההעסקה של המנקים העובדים עבור עיריית תל אביב יפו. מעדויות המנקים עולה כי הם מועסקים כעובדי קבלן, משתכרים לא פעם פחות משכר המינימום הקבוע בחוק ומקבלים את שכרם במלואו או בחלקו ב"שחור" - בלי רישום, בלי תלוש משכורת כנדרש ובלי שמופרשים עבורם כספים עבור זכויותיהם הסוציאליות.



חולדאי ציין עוד כי לפני כחודשיים מונה עו"ד כבודק חיצוני שיבדוק את הפעילות של החברות המדוברות. הוא עתיד לסיים את עבודתו בעוד כחודש ולאחר שיגיש את ממצאיו, "העירייה תפעל בהתאם".



ח"כ שלי יחימוביץ', תושבת העיר שפעלה רבות מאז בחירתה לכנסת לטובת שמירת זכויותהם של עובדי קבלן, אמרה בתגובה לכתבה: "מדובר בניצול מחריד שהוא הרבה מעבר לניצול הקשה שאנחנו מכירים - זו עבריינות פלילית קשה שיש לטפל בה ביד ברזל. הכתבה חשפה תופעה אפלה שצריכה להיות מטופלת בשיא החומרה על ידי הרשויות המתאימות. שושחתי בנושא עם ראש העירייה שאמר שבכוונתו לפעול מיידית לתיקון המצב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully