וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגנב הכפול: מגייס התרומות של אובמה שגנב מבנק סיטי החזיר את הגניבה באמצעות כסף שגנב מ-HSBC

סוכנויות הידיעות

19.9.2009 / 17:23

חסן נמזי נעצר לפני שבועיים בחשד שהונה את סיטי ומיד פרע הסכום החסר; עתה מתברר שמשך אותו במרמה מ-HSBC



הבנק הבריטי hsbc הודיע כי הפסיד 75 מיליון דולר בהונאה שביצע חסן נמזי, אחד ממגייסי התרומות הראשיים של הנשיא אובמה והילרי קלינטון. נמזי הנועז לקח במרמה הלוואה של 75 מיליון דולר מבנק סיטי, ולאחר שנעצר החזיר את הכסף. עתה מסתבר כי הכסף שהוחזר נמשך במרמה מקו אשראי שהעמיד לו hsbc, לפי דיווח בלומברג.



החטיבה הבריטית של hsbc תובעת 75 מיליון דולר מנמזי, שנעצר לפני שבועיים על ידי האפ.בי.איי. נמזי, לכאורה, פרע את ההלוואה שהוציא במרמה מסיטי באמצעות כסף שקיבל מ-hsbc. בתביעתו כתב hsbc כי נמזי משך 75 מיליון דולר מקו אשראי של 100 מיליון דולר שהיה לו ב-hsbc.



נמזי בן ה-59 הואשם שגרם לבנק סיטי להלוות לו 74 מיליון דולר בעזרת מסמכים מזויפים. לטענת התביעה, הבנק הסכים למתן ההלוואה מאחר שנמזי טען כי ברשותו חשבונות שבהם מאות מיליוני דולרים היכולים לשמש כעירבון. הונאתו השתמש נמזי גם בכתובות ומספרי טלפון מזויפים. בנוגע לחשבונות, טענת התביעה היא כי "הם לא היו קיימים מעולם או שהם נסגרו שנים רבות לפני שנמזי טען שהוא מחזיק בהם".



נמזי היה אחד ממגייסי הכספים הבולטים של המפלגה הדמוקרטית. בבחירות המוקדמות לנשיאות ב-2008 הוא גייס 100 אלף דולר עבור קלינטון ומאוחר יותר עבר לגייס 500 אלף דולר עבור אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully