וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחזיקה הגדולה באג"ח ט' של אפריקה מתנגדת לנציגות מאוחדת

מאת מיכאל רוכוורגר

21.9.2009 / 6:56

גלובל פייננס, המחזיקה הגדולה בסדרת האג"ח שאמורה להיפרע בנובמבר, הצביעה פה אחד בעד מינוי נציגות נפרדת



>> עם סיום ראש השנה תחזור הסערה סביב ניסיונה של חברת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב לגבש הסדר לפריסת חובות בהיקף של כ-8 מיליארד שקל. מחזיקי איגרות החוב של חברת גלובל פייננס 8, המחזיקה הגדולה ביותר בסדרת אג"ח ט' הקצרות של אפריקה ישראל בהיקף של 150 מיליון שקל ערך נקוב (כ-30% מהיקף הסדרה), הצביעו פה אחד בעד מינוי נציגות נפרדת למחזיקי האג"ח ט'.

סדרות אג"ח א', ב' ו-ג' של גלובל פייננס מחזיקות רק באג"ח ט' של אפריקה, בעוד סדרות ד' ו-ה' מחזיקות גם באג"ח ט' וגם באג"ח י' של אפריקה ישראל, שהיא סדרה ארוכה יותר. ההצבעות יימשכו גם היום עד 17:00.



כן הצביעה גלובל פייננס, המנוהלת על ידי רמי ירדן, בעד הסמכת נציגות החברה לנקוט את הפעולות הדחופות. זאת אחרי שאפריקה הודיעה לפני כמה שבועות כי לא תשלם בנובמבר למחזיקי אג"ח ט', המיוצגים בידי עו"ד גיא גיסין, את מלוא תשלום הקרן שהיא חייבת להם בהיקף של כ-500 מיליון שקל. זאת, לטענת אפריקה, כדי לא ליצור מצב של העדפת נושים.



מחזיקי אג"ח ט' אינם מסכימים עם טענה זו, שכן לדבריהם לא ייתכן מצב שבקופתה של אפריקה יש כסף לתשלום למחזיקי אג"ח ט', ואולי אף לתשלומים למחזיקי סדרות אחרות ב-2010, וכבר עתה החברה מודיעה שלא תשלם.



"יש תחושה שאפריקה לא מספיק מעריכה את המשקיעים שלה ומרגישה שכל הסיפור הזה של הסדר חוב יעבור לה בקלות. ואולם אם היא באמת חושבת כך, אז היא עושה טעות - שכן אי אפשר להחליף דעה בתוך כמה חודשים מבלי להביא בחשבון את ההשלכות הכרוכות בכך", ציינו מחזיקי אג"ח ט'. בשלב זה מחזיקי אג"ח ט' אינם מתכוונים לדרוש פירוק, אך בזמן הקצר שנותר להם עד נובמבר הם מתכוונים בסיוע של מומחים כלכליים, חשבונאיים ומשפטיים ללמוד לעומק את עסקיה של אפריקה, ורק אז לקבל החלטות סופיות.



כפי שמסתמן, גם לסדרת כ"ד, שאפריקה חייבת להחזיר לה 320 מיליון שקל בשנה הבאה, תמונה נציגות נפרדת. סדרות הארוכות תמונה נציגות משותפת, שתהיה מורכבת כנראה מהנציגים של פסגות, מנורה ומגדל שוקי הון או הראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully