וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות המס בארה"ב עשויות לתבוע את הפועלים ולאומי

בלומברג

21.9.2009 / 6:56

לקוחות של לאומי והפועלים בארה"ב דיווחו לרשויות על חשבונותיהם כחלק מהסדר שנועד לחשוף מעלימי מס. הדיווחים עשויים לחשוף את הבנקים הישראליים לתביעות מצד רשויות המס האמריקאיות



>> ההסדר של בנק ubs השווייצרי עם רשויות המס האמריקאיות, שנועד להימנע מתביעה בנוגע לאופן בו סייע הבנק ללקוחות אמריקאיים להתחמק מתשלום מסים, צפוי לפתוח תיבת פנדורה עבור בנקים ברחבי העולם, בהם הבנקים הישראליים לאומי והפועלים. פרשת ubs הובילה לקוחות אמריקאים של בנקים כמו בנק לאומי, בנק הפועלים וקרדיט סוויס לחשוף את חשבונותיהם בשווייץ ובישראל בפני רשויות בארה"ב.

שטף החשיפות, שהגיע בעקבות התוכנית של שירות המס האמריקאי (irs) לעידוד לקוחות ubs בארה"ב לחשוף את חשבונותיהם בשווייץ לפני 23 בספטמבר כדי להימנע מתביעות, עשוי לפי בלומברג להוביל את הרשות להגשת תביעות נגד בנקים זרים נוספים החשודים בסיוע למעלימי מס אמריקאים.



"מאוד ייתכן שה-irs יתבע את הבנקים האחרים, מאחר שיהיה ברשותו מידע נקודתי שיאפשר לו להגיש אישומים ספציפיים נגד הבנקים בבתי משפט בארה"ב. העניין עשוי להתפשט כמו שריפה בשדה קוצים", אומר רוברט פינק, עורך דין במשרד קוסטלנץ אנד פינק.



פינק, שהחברה בראשותו טיפלה ביותר מ-250 הצהרות של מחזיקי חשבונות אמריקאים בבנקים זרים, אומר כי לקוחותיו חשפו חשבונות נסתרים ב-12 בנקים שווייצריים, גרמניים, בריטיים, איטלקיים, בלגיים, סינגפוריים והונג-קונגיים. לורנס הורן, עורך דין במשרד סילס קאמיס אנד גרוס בניו ג'רזי, אומר כי לקוחותיו הצהירו על חשבונות בבנק הפועלים, כמו גם בבנקים באיי קיימן, באיי בהאמה ובגרנדה.



ראש ה-irs, דאג שולמן, אמר בחודש שעבר כי התוכנית המאפשרת לאמריקאים להימנע מתביעות אם יצהירו מרצונם החופשי על חשבונות הבנק שלהם בחו"ל מסייעת לארה"ב במאבקה נגד מעלימי מס ומוסדות פיננסיים המסייעים להם. ארה"ב, המפסידה לפי הערכות 100 מיליארד דולר בשנה בעקבות העלמות מס בבנקים זרים, החריפה את מאבקה בהעלמות מס בשנתיים האחרונות, על רקע המשבר הכלכלי העולמי.



בחודש שעבר הודיעו ממשלות שווייץ וארה"ב על הגעתן להסדר בנוגע לפרשיית העלמות המס ב-ubs, שהובילה לסכסוך בן חודשים ארוכים בין הבנק והרשויות בשווייץ לבין רשות מס ההכנסה האמריקאית. במסגרת ההסדר, הסכים ubs להעביר לממשלת ארה"ב פרטים בנוגע ל-4,450 חשבונות של לקוחות אמריקאיים בבנקים בשווייץ החשודים בהעלמת מס.



בפברואר הסכים ubs - שהוא הבנק האירופי שנפגע באופן הקשה ביותר ממשבר האשראי - לשלם קנסות בסך 780 מיליון דולר במטרה להסדיר אישומים לפיהם סייע לאזרחים אמריקאים להעלים מסים. הבנק הודה כי סייע לאמריקאים לחמוק מתשלום מס באמצעות פתיחת חשבונות בשווייץ, והעביר לידי רשויות המס בארה"ב שמות של יותר מ-250 לקוחות - הפרה חסרת תקדים של חוקי החשאיות הבנקאית בשווייץ.



מאז סירב הבנק לחשוף שמות של לקוחות נוספים, בטענה כי הדרישה האמריקאית מהווה הפרה של הריבונות השווייצרית. הבנק אף איים כי במקרה הצורך תלאים ממשלת שווייץ את המידע על לקוחותיו האמריקאים של הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully