וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נצפו בנמל אשדוד: פול אלן והיאכטה "טאטוש"

מאת אורי ברקוביץ' ואשר שכטר

21.9.2009 / 6:56

מייסד מיקרוסופט יפליג ביאכטה שלו, ה-26 בגודלה בעולם, לאתר ארכיאולוגיה ימית באזור. אם הסיור יצליח, אלן יצרף אליו את היאכטה השנייה שלו - השמינית בגודלה בעולם

מייסד מיקרוסופט, פול אלן, נחת ביום שישי בנמל התעופה בן גוריון. יום לפניו עגנה בישראל טאטוש (TATOOSH), היאכטה ה-26 בגודלה בעולם הנמצאת בבעלותו. אלן, שככל הנראה הגיע לישראל במטוס פרטי, עלה בנמל התעופה על מסוק והמריא לעבר טאטוש, שעגנה בנמל אשדוד משום שלא נמצא בישראל מעגן יאכטות גדול מספיק להכילה.

אלן וטאטוש צפויים לצאת הבוקר מהנמל לביקור באתר ארכיאולוגיה ימית באזור. ל-TheMarker נודע כי אם המסע יצליח, אלן עשוי לצרף לטאטוש סופר-יאכטה נוספת שבבעלותו - האוקטופוס, היאכטה השמינית בגודלה בעולם.

טאטוש נחשבת אחת היאכטות היקרות בעולם. אורכה 91 מטר וצוותה מונה כ-30 עובדים. היא נבנתה ברנדסבורג שבגרמניה, ובנייתה הושלמה ב-2000. שנה לאחר מכן אלן קנה אותה תמורת כ-100 מיליון דולר. אלן נחשב טיפוס חשאי והוא אסר על כניסת עיתונאים לסיפונה של טאטוש. ככל הידוע, נוסף לשני משטחי נחיתה למסוקים, כוללת היאכטה אולם קולנוע, מכל לוסבטרים ובריכה.

האוקטופוס של אלן, באורך 126 מטר, נבנתה במיוחד עבורו ב-2003. גם היא כוללת שני משטחי נחיתה למסוקים, בריכה, סירת תובלה קטנה בגודל 19 מטר ושתי צוללות - האחת מופעלת בשלט רחוק לחקר קרקעית האוקיאנוס.

אלן, בן 56, מדורג במקום 32 ברשימת עשירי העולם של מגזין פורבס, עם הון המוערך ב-10.5 מיליארד דולר. ב-1975 הוא ייסד את מיקרוסופט יחד עם ביל גייטס. בדומה לשותפו, גם אלן לא סיים את לימודיו העל-תיכוניים ופרש מהקולג' בתום שנתיים, כדי להקים עם גייטס את מיקרוסופט.

ב-1983 עזב אלן את תפקידו במיקרוסופט לאחר שחלה בסרטן. הוא המשיך לכהן במועצת המנהלים של החברה ובנובמבר 2000 התפטר גם ממנה ונשאר כיועץ להנהלה הבכירה.

אלן, שעדיין מחזיק במניות מיקרוסופט, הוא גם המייסד והיו"ר של חברת ניהול הנכסים הפרטית וולקן, ויו"ר חברת הכבלים, האינטרנט והטלפון האמריקאית צ'רטר קומיוניקיישנס. הוא מחזיק בשלוש קבוצות ספורט: קבוצת הפוטבול סיאטל סי-הוקס, קבוצת ה-NBA פורטלנד טרייל בלייזרס וקבוצת הכדורגל האמריקאית סיאטל סאונדרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully