וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגיות בסך חמישה מיליארד שקל נגד מפעל הפיס: שינוי שיטת הלוטו נעשה ללא היתר ממשרד האוצר

הילה רז

21.9.2009 / 14:53

התובעים: "מפעל הפיס ביצע עבירה פלילית בכך שהפחית על דעת עצמו את סיכויי הזכייה בפרס הראשון"



תובענות ייצוגיות בסך כולל של כחמישה מיליארד שקל הוגשו כנגד מפעל הפיס בטענה כי שינוי שיטת הלוטו, במסגרתה הוקטנו סיכויי הזכייה, נעשה בניגוד לכללי משרד האוצר. בשתי תובענות שונות שהוגשו היום לבתי המשפט המחוזיים בתל אביב ופתח תקווה, טוענים התובעים כי מפעל הפיס פעל בניגוד להיתרים ואף ביצע עבירה פלילית.



בתביעה על סך ארבעה מיליארד שקל שהוגשה באמצעות עו"ד דוד קירשנבוים, טוען התובע כי מפעל הפיס ביצע מעשה תרמית מתוחכם בכך ששינה בפברואר את מתכונת הלוטו. על פי השיטה החדשה צריכים המשתתפים לנחש 6 מספרים מתוך 37 ומספר אחד נוסף מתוך 8 וזאת במקום 6 מספרים מתוך 34 ומספר נוסף מתוך 10 - כנקוב בהיתר שהוצא למפעל הפיס.



התובע מלין כי מפעל הפיס לא קיבל היתר מראש ובכתב משר האוצר כנדרש לשם שינוי התנאים. המתכונת החדשה גורמת לירידה של כ- 35% בסיכויי הזכייה, שעומדים כעת על 1 ל- 18 מיליון, לעומת 1 ל- 13 מיליון בשיטה הקודמת. התובע טוען כי מפעל הפיס מבצע עבירה פלילית בכך שהוא משווק את הלוטו החדש בלא ההיתר הנחוץ.



התובע מעריך את נזקו מהסיטה החדשה בסכום של 1,600 שקל, ואת הנזק שנגרם לציבור בסכום של 784 מיליון שקל. לדבריו כ-30% מהאוכלוסיה רכשו טופס לוטו בשיטה החדשה. בנוסף מבקש התובע לפסוק 1,000 שקל לכל צרכן בשל עוגמת נפש וכן פיצויים עונשיים נוכח התנהלותו החמורה של מפעל הפיס.
התובעת הנוספת מיוצגת על ידי עו"ד טל לביא ומעלה טענות דומות נגד מפעל הפיס.



ממפעל הפיס נמסר בתגובה "קיבלנו הבוקר את אחת התביעות. אנחנו לומדים אותה ונגיב בהרחבה בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully