וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעלות מורידה את דירוג האג"ח של החברה לישראל בדרגה ל-AA- מ-A+

יעל חלק

21.9.2009 / 16:37

הורדת הדירוג של צים והגברת התלות בכי"ל השפיעו לרעה על הסיכון העסקי של החברה



מעלות s&p הודיעה היום על הורדת הדירוג של בדרגה אחת ל-a+ מדירוג aa-. מדובר בתחזית דירוג יציבה, המשקפת ציפיות כי החברה תמשוך בטווח הקצר דיווידנדים מ שיספיקו להזרמות ההון המתוכננות ולא תתחייב להעברות נוספות לצים.



במעלות כותבים כי "הורדת הדירוג של חברת הבת, צים, וכוונותיה של החברה לתמוך לתמוך בצים בסכומים הגבוהים משמעותית מהסכומים עליהם התחייבה בתחילת 2009 והגברת התלות של החברה בדיווידנדים מכימיקלים לישראל, השפיעו לרעה על הסיכון העסקי של החברה לישראל".



עוד נכתב בדו"ח: "למרות הצפי שלנו להרעה משמעותית בתוצאות של כי"ל ל-2009 בהשוואה ל-2008, אנו סבורים שמגמות ארוכות טווח בשוק האשלג יישארו חיוביות. לגבי החברה הבת צים - אליה כבר הזרימה החברה לישראל כ-450 מיליון דולר, ומתכננת להזרים כ-250 מיליון דולר נוספים - אנו סבורים שבנסיבות הקיימות מדובר בנכס בעל ערך שלילי, ואיננו צופים התאוששות עסקית משמעותית בשנתיים הקרובות".



תחזית הדירוג היציבה שמעניקים במעלות עלולה להשתנות לשלילית אם החברה תתחייב להזרמות הון נוספות שייפגעו בנזילות. התחזית עשויה להתחלף אם יתברר כי יכולת יצירת תזרימי המזומנים בכי"ל תיפגע באופן חריג מהצפוי ותעמיד בספק את יכולתה לחלק תשלומי דיווידנד.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully