וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "שליטת הבלוגים בעולם החדשות מהווה סכנה לדמוקרטיה; יש לסייע לענף העיתונות"

נמרוד הלפרן

21.9.2009 / 18:19

"צריך למצוא מודל עסקי שיאפשר לעיתונות מקוונת להרוויח כסף", אמר נשיא ארה"ב



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, הביע דאגה ממצבו הפיננסי העגום של מגזר העיתונות בארה"ב ואמר כי ישקול סיוע ממשלתי לעיתונים, כדי למנוע מצב בו הבלוגים ישלטו על השיח הציבורי - מצב שלדבריו עלול לאיים על הדמוקרטיה.



"שמירה על יושרה עיתונאית, דיווח המבוסס על עובדות ותחקירים רציניים, במציאות של מגוון סוגי מדיה חדשים, מהווה אתגר של ממש", אמר אובמה, בראיון שנערך עמו ביום שישי בבית הלבן, לעיתונים "פיטסבורג פוסט-גאזט" ו"בלייד". "עם זאת, זהו דבר חיוני להבטחת חוסנה של הדמוקרטיה שלנו", הוסיף.



"אני חושש שאם הכיוון אליו נוטה עולם החדשות הוא כולו הבלוגוספירה, כולו דעות, ללא בדיקת עובדות מעמיקה, ללא ניסיון אמיתי לתת ידיעות בהקשרן, בסופו של דבר נקבל המון אנשים צועקים זה לזה, אך לא הרבה הבנה הדדית", אמר אובמה, אשר הודה כי הוא "מכור לעיתונים" כדבריו. "אני מקווה שאנשים יתחילו להבין שאם אתה מקבל את העיתון שלך באינטרנט, הוא לא בחינם, וצריכה להיות דרך למצוא מודל עסקי שתומך בכך", הוסיף הנשיא.



החרפת המשבר בעיתונות המודפסת בארה"ב בשנה החולפת גררה גם הצעות חוק לתמיכה במגזר. כך למשל, בחודש מארס, הגיש הסנאטור האמריקאי בנג'מין קרדין הצעת חוק אשר תאפשר לעיתונים מודפסים בארה"ב לשנות את מעמדם לארגונים שלא למטרת רווח, ועקב כך ליהנות מהקלות מס משמעותיות. "עדיין לא ראיתי הצעות מפורטות, אבל אשמח לבחון אותן", אמר אובמה בהתייחסו להצעות החוק.



העיתונות המודפסת בארה"ב נתונה בקשיים על רקע נפילה בהכנסות מפרסום עקב מעבר מפרסמים לאינטרנט ובשל השלכותיו של המיתון הכלכלי הגלובלי. בשנה החולפת הלך והחריף המשבר בעיתונות המודפסת, אשר הכנסותיה מפרסום נחתכו ברבע בשנה שעברה, ושורה של מו"ליות פשטו רגל.

טריביון, מו"לית העיתונות השנייה בגודלה בארה"ב המוציאה בין השאר לאור את העיתונים "לוס אנג'לס טיימס" ו"שיקגו טריביון", הודיעה על פשיטת רגל בחודש דצמבר. מאז, הודיעו לפחות ארבע מו"ליות נוספות על פשיטת רגל, בהן פילדלפיה ניוזפייפרס וג'ורנל רג'יסטר. בחודש אפריל הודיעה על פשיטת רגל מו"לית העיתונות סאן-טיימס מדיה גרופ, המוציאה לאור את העיתון "שיקגו סאן טיימס" וקרוב ל-60 עיתונים נוספים.



במקביל, פועלות מו"ליות העיתונות בארה"ב לצמצם את הוצאותיהן על ידי צמצום מוספים ומעבר לאינטרנט. ניו יורק טיימס הודיעה באפריל כי תפסיק להדפיס כמה ממוספיו השבועיים של עיתון הדגל שלה, הנושא את אותו שם. בחודש מארס, הפסיקה מו"לית העיתונות הרסט לפרסם את המהדורה המודפסת של העיתון "סיאטל פוסט אינטליג'נסר", אשר הפך בכך לעיתון היומי הגדול ביותר בארה"ב שמתפרסם רק במהדורה מקוונת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully