וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק העולמי: לרשות הפלסטינית חסרים 400 מיליון שקל לשנת 2009

אורה קורן

21.9.2009 / 19:05

הכנסות הרשות הפלסטינית היו 15% מתחת ליעד התקציב במחצית הראשונה של 2009



"מצבה הפיסקלי של הרשות הפלסטינית עודנו רגיש והיא עומדת בפני פער מימון של 400 מיליון דולר לשנת 2009", כך קובע דו"ח הבנק העולמי שחובר לקראת כנס המדינות התורמות לרשות הפלסטינית, שייערך מחר בניו יורק.



"בעוד שביצוע הרשות הפלסטינית בבקרת רשימת מקבלי השכר השתפר פלאים, בקרת ההוצאות הכוללות עדיין טעונה שיפור: ההוצאה הכוללת במחצית הראשונה של השנה היתה גבוהה ב-12% מיעד התקציב. אך לא יהיה די בריסון כדי להתמודד עם הגירעונות שנוצרו בגלל חוסר הכנסות. כדי שהרשות הפלסטינית תתקרב ליעד הגירעון שלה עליה להגדיל באופן ניכר את הכנסותיה במחצית השנייה של שנת 2009", נכתב בדו"ח.



על פי הדו"ח, ההכנסות נטו היו 15% מתחת ליעד התקציב במחצית הראשונה של 2009 ונמוכות בכ-13% מאותה תקופה בשנה שלפניה. לכן, אם לא יינקטו צעדים גדולים לאפשר צמיחה של המגזר הפרטי, בעיקר על ידי שיפור הגישה לשווקים הישראלים והבינלאומיים, דרך ישראל, ירדן או מצרים - הרשות הפלסטנית תמשיך להזדקק לסכומים גדולים של סיוע תורמים בעתיד הנראה לעין.



לפי הבנק העולמי, עוד מוקדם להסיק שסימני הצמיחה החדשה בגדה המערבית מייצגים מגמה של צמיחה כלכלית בת קיימא - גם אם יובילו לראשונה לאחר שנים לצמיחה חיובית של התמ"ג הפלסטיני בשנת 2009 בכ-5.5%. נראה שחלק גדול מהצמיחה נובע מתרומות, שגדלו באופן ניכר בתגובה למבצע הצבאי של ישראל בעזה.



באוגוסט 2009 הגישה הרשות הפלסטינית לבנק העולמי תוכנית להקמת מדינה עצמאית תוך שנתיים. התוכנית נותנת עדיפות גבוהה לבניית מוסדות משפטיים ולניהול קרקעות. בדו"ח הבנק העולמי צויין כי אם עזה והגדה המערבית ישולבו מחדש, הרשות הפלסטינית תהיה בעמדה טובה כדי להקים בסיס מוסדי למדינה פלסטינית בעתיד הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully