וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדים בכללית רפואה משלימה יפתחו מחר בשביתה ללא הגבלת זמן; ישובש השירות הניתן ב-50 מרפאות

חיים ביאור

21.9.2009 / 19:12

העובדים טוענים כי אינם מקבלים ימי מחלה, חג וחופשה



מאות עובדים בכללית רפואה משלימה, המאוגדים במסגרת ארגון כוח לעובדים, יפתחו מחר בשביתה ללא הגבלת זמן. בחודש האחרון כבר נקטו העובדים עיצומים ועתה מדובר בהסלמת מאבקם. העיצומים צפויים לשבש את השירות הניתן ב-50 מרפאות המעניקות טיפולים משלימים כגון שיאצו, עיסוי, דיקור סיני, פלדנקרייז והומאופטיה.



עובדי כללית רפואה משלימה דורשים לשנות את שיטת תשלום שכרם, המתבססת על תפוקות ולא על סכום חודשי קבוע כפי שנהוג אצל רוב השכירים במשק. העובדים גם מוחים על כך שהם אינם מקבלים זכויות סוציאליות שונות, כגון ימי מחלה, חג וחופשה.



יעל קונש, יו"ר האיגוד של עובדי כללית רפואה משלימה: "אני עובדת בכללית רפואה משלימה כבר 8 שנים ואינני יודעת מה יהיה שכרי בסוף כל חודש". לדברי קונש, אם היא עובדת 6 שעות בפועל ומפנים אליה מטופל אחד בלבד, היא תקבל תשלום עבור אותו מטופל בלבד.



פגישת משא ומתן שנקבעה להיום, במטרה למצוא פתרון שימנע את פרוץ השביתה מחר, בוטלה על ידי שני הצדדים, לאחר שהתברר שהנהלת כללית רפואה משלימה סירבה לכך שנציג של ארגון כוח לעובדים ישתתף במשא ומתן.



בהודעה שפירסמה אמש הנהלת הכללית נטען כי ארגון כוח לעובדים אינו ארגון יציג בקרב עובדי רפואה משלימה, ולכן אין סיבה שאנשיו ישתתפו במשא ומתן. גורמים בחברה אמרו כי "המאבק האמיתי הוא פוליטי ארגוני ואינו עוסק דווקא בזכויות העובדים, שרובם משתכרים מעל 10,000 שקל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully