וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבקי העובדים בצרפת: מפוטרים הצטלמו בעירום ללוח שנה

נמרוד הלפרן

21.9.2009 / 22:53

עובדי מפעל תנורים, שהודיע כי יפטר 80% מכוח העבודה, הוציאו לוח השנה כדי לזכות בתמיכה ציבורית



לאחר תפיסת מנהלים כבני ערובה והטמנת פצצות דמה, מצאו עובדים בצרפת דרך נוספת - מקורית יותר - למחות על פיטורים מתוכננים: להצטלם בעירום ללוח שנה. עובדים של מפעל תנורי החימום שפוטרו, אשר הודיע בחודש יוני על פיטורי 207 מתוך 251 עובדיו, הצטלמו בעירום ללוח שנה, בניסיון לזכות בתמיכה ציבורית במשא ומתן המתנהל מול הנהלת החברה, דיווחה סוכנות הידיעות אי.פי.



15 עובדים של המפעל הצטלמו ללוח השנה: "מר פברואר" הצטלם ללוח השנה כשהוא בתוך קופסת קרטון גדולה הנושאת את שם המפעל, ואשר נסגרת עליו. "מר אוקטובר" הצטלם בעירום כשהוא יושב בתנוחה דומה לזו של פסלו הנודע של אוגוסט רודין, "האדם החושב", ואילו "מר אפריל" הצטלם כאשר לגופו רק דגל עם סמל החברה. 5,000 עותקים של לוח השנה הודפסו, ובתוך שלושה ימים נמכרו 2,000 לוחות במחיר של 7 יורו כל אחד.



בתחילת השנה קנתה לה אחיזה בקרב עובדים בצרפת דרך פעולה של החזקת מנהלים כבני ערובה במפעלים שעומדים להיסגר. שורה של מקרי "חטיפת מנהלים", במסגרתם עובדים זועמים מנעו ממנהלים לעזוב את תחומי המפעלים שעל סגירתם הודיעו, אירעו בחברות בצרפת בהן מישלין, hp, סוני, קטרפילר ו-3m. בכל המקרים שוחררו המנהלים ללא פגע כעבור מספר שעות או ימים. סקרי דעת קהל שנערכו בצרפת העלו כי מרבית הציבור תומך בדרך מחאה זו.



לקראת סוף מארס, המיליארדר פרנסואה פינו - האיש העשיר בצרפת ומנכ"ל חברת מוצרי היוקרה ppr, שבבעלותה המותגים גוצ'י ואיב סן לורן - נכלא במכוניתו על ידי עשרות עובדי ppr במחאה על החלטות החברה לפטר למעלה מאלף עובדים. כעבור כשעה חולץ פינו על ידי המשטרה.



בחודשים שחלפו מאז נרשמה הסלמה במאבקי העובדים המבקשים למחות על פיטורים מתוכננים. כך למשל, בחודש יולי, עובדים בצרפת של יצרנית ציוד התקשורת הקנדית נורטל, שהגישה בקשה להגנה מפני נושיה בתחילת השנה, הטמינו עשרה מכלי גז בישול ריקים ושלט שעליהם נתלה שלט עם המילה "בום" במזרקה במפעל של החברה בצרפת, במחאה על התחמקות החברה מניהול משא ומתן על פיצויים לעובדים.



חודשיים קודם לכן, בחודש מאי, הסתערו למעלה מאלף עובדים של ארסלור מיטאל - יצרנית הפלדה הגדולה בעולם - על בניין מטה החברה בלוקסמבורג בעת שהתקיימה בו האסיפה השנתית של בעלי מניות החברה, במחאה על פיטורים. עובדים שהגיעו ממפעלים של החברה בצרפת ובבלגיה, הטילו אבנים לעבר הבניין, ניפצו את חלונותיו, והשליכו רימוני עשן.



בתחילת הקיץ אף עלתה לאקרנים בבתי הקולנוע בצרפת קומדיה בשם "לואיז-מישל", המתארת קבוצה של נשים קשות יום העובדות במפעל מתלים למעילים, אשר מחליטות לגייס רוצח שכיר כדי לחסל את בעל המפעל אחרי שסגר את המפעל בו עבדו באישון לילה וללא כל הודעה מוקדמת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully