וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות בבורסות אסיה בהובלת מניות הטכנולוגיה; סיאול עולה ב-1%

רונית דומקה

22.9.2009 / 7:23

הבנק לפיתוח אסיה העלה היום את תחזית הצמיחה לאיזור: צופה צמיחה של 3.9% ב-2009 ו-6.4% ב-2010



בורסות אסיה נסחרות בעליות שערים בראשונה זה שלושה ימים, לאחר שהבנק לפיתוח אסיה העלה את תחזית הצמיחה לכלכלת אסיה. הונג קונג עולה ב-0.5%; סיאול עולה ב-1%; סינגפור עולה ב-0.7%; שנחאי יורדת ב-0.2%.



הבורסות ביפן, מלזיה, אינדונזיה ופקיסטן סגורות לרגל חגים. מדד msci אסיה פסיפיק, שאינו כולל את יפן, מוסיף 0.4%, ונסחר ברמה הגבוהה ב-67% משפל של חמש שנים אליו הגיע במארס.



הבנק לפיתוח אסיה (adb) העלה היום את תחזיתו לכלכלת האיזור, והודיע כי הוא צופה שאסיה תצמח ב-3.9% השנה, וב-6.4% בשנה הבאה. "למרות החמרת התנאים בכלכלה העולמית, אסיה המתפתחת עשויה להוביל את ההתאוששות מההאטה העולמית", נאמר בהצהרת הבנק.



adb העלה גם את תחזית הצמיחה של סין לשנה זו ל-8.2%, לעומת ההערכה הקודמת לצמיחה של 7%. ב-2010 צופה adb כי כלכלת סין תצמח ב-8.9%, לעומת התחזית הקודמת לצמיחה של 8%. עם זאת, הבנק אמר כי חבילת התמריצים של ממשלת סין וההלוואות בהיקף שיא פוגעות במאמצים לשקם את הכלכלה השלישית בגודלה בעולם. הממשלה צריכה לאזן את הצורך הקיים בתמריצים, עם שמירה על כך שהכלכלה לא תיכנס לאינפלציה, ושלא יווצרו בועות, אמר הבנק.



מגזר הטכנולוגיה רושם עליות בעקבות המלצות מצד סיטי ומורגן סטנלי. סמסונג אלקטרוניקס, יצרנית שבבי הזיכרון למחשבים הגדולה בעולם, עולה ב-2%; היניקס סמיקונדוקטור מוסיפה 2.1%; lg עולה ב-2.8%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully