וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הבונוסים במריל לינץ' מסרבת להיעלם: ה-SEC תגיש תביעה נגד בנק אוף אמריקה

סוכנויות הידיעות

22.9.2009 / 9:35

בנק אוף אמריקה הודיע במקביל על כוונתו להשתחחר מחוזה רכישת מניות בינו לבין הממשל



בנק אוף אמריקה, שקיבל סיוע ממשלתי בסך 45 מיליארד דולר בעקבות המשבר הפיננסי, לא עמד בדדליין שהציב בפניו הקונגרס בדרישה כי ימסור פרטים בנוגע לרכישת מריל לינץ', וצפוי לעמוד בפני תביעה מצד רשות ני"ע האמריקאית (sec) בנוגע לבונוסים ששילם לבכירי מריל בימים שלפני השלמת רכישתו. במקביל, הודיע בנק אוף אמריקה כי ישתחרר מחוזה רכישת מניות בינו לבין הממשל.



נציגים בכירים בבנק אוף אמריקה צפויים להיפגש היום עם חבר הקונגרס אדולפוס טאונס, יו"ר ועדת הפיקוח של הקונגרס, לאחר שהבנק לא מסר כנדרש פרטים נוספים על רכישתו החפוזה של מריל לינץ', שאורגנה בספטמבר 2008 על ידי הממשל בעקבות קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס והחשש כי מריל לינץ' יהיה הבא בתור לקרוס.



ה-sec האשימה את בנק אוף אמריקה כי פירסם דיווחים כוזבים ומטעים לגבי רכישת מריל לינץ' ולא דיווח כנדרש על כוונתו לחלק בונוסים בסך 5.8 מיליארד דולר לבכירי מריל ב-2008, למרות שבנק ההשקעות רשם באותה שנה הפסד של 27.6 מיליארד דולר. בנק אוף אמריקה הסכים בחודש שעבר לשלם 33 מיליון דולר כדי להסדיר את האישומים נגדו, מבלי להודות או להכחיש את אשמתו, אך החודש דחה בית משפט פדרלי את ההסדר והורה על פתיחת משפט בנושא ב-1 בפברואר, בטענה כי ההסדר אינו הוגן.

בנק אוף אמריקה הסכים לרכוש את מריל לינץ' בדיוק לפני שנה, לאחר קריסתו של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס, בעסקה שתווכה על ידי משרד האוצר האמריקאי. מאוחר יותר התגלה כי ימים ספורים לפני השלמת מכירתו של מריל ב-1 בינואר, שילם בנק ההשקעות בונוסים בסך 3.6 מיליארד דולר לעובדיו, למרות שהפסד 27.6 מיליארד דולר ב-2008 והוביל גם להפסדים עבור בנק אוף אמריקה. בנק אוף אמריקה נאלץ להגן על עצמו במספר חזיתות בנוגע לפרשת הבונוסים במריל, כולל תביעות מצד בעלי מניות ואיום מצדו של התובע הכללי של ניו יורק, אנדרו קואומו, להגיש אישומים אזרחיים נגד בכירים בבנק.



למרות מאבקיו המשפטיים, הודיע בנק אוף אמריקה אתמול כי בכוונתו לשלם 425 מיליון דולר כדי לשים קץ לחוזה בעל פה שבמסגרתו הבטיח הבנק להעניק לממשל מניות בכורה בשווי של מיליארדי דולרים, שהיו אמורים להניב דיווידינדים בסך מאות מיליוני דולרים בשנה. הצעד נועד לקדם את השתחררותו של בנק אוף אמריקה מהפיקוח הממשלתי המוגבר על שכר הבכירים, שהוטל על מוסדות הפיננסים שקיבלו סיוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully