וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצפן השבועי של מיטב: המשקיעים בוחנים בסלקטיביות את אגרות החוב הקונצרניות

TheMarker Online

22.9.2009 / 9:44

אג"ח ממשלתיות - נשארים אדישים בין האפיק הצמוד לשקלי עבור משקיעים שמרניים



שוק האג"ח הממשלתיות סיים את שבוע המסחר בעליות שערים כאשר מדד אגרות החוב הממשלתיות הלא צמודות למדד בריבית קבועה ואגרות החוב הצמודות למדד עלו בשיעור דומה של 0.5%.



את עליות השערים באפיק הממשלתי ניתן לתלות בעובדה, כי התשואות לפדיון של אגרות החוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב נותרו נמוכות גם השבוע וזאת על אף אווירה חיובית מאוד בשוקי המניות. אחד ההסברים לרמות השפל בהן נמצאות התשואות לפדיון הוא מדד המחירים לצרכן שפורסם בארצות הברית והציג עלייה מתונה באינפלציית הליבה. המדד הנמוך הפיג מעט את חששות המשקיעים מפני התפרצות אינפלציונית קרובה ומפני העלאת ריבית שתבוא בעקבותיה.



גם בישראל פורסם השבוע מדד מחירים לצרכן שעלה ב-0.5%. הנתון עמד במרכז טווח התחזיות ועל כן כמעט ולא הייתה לו השפעה על ציפיות האינפלציה החזויות בשוק אשר ירדו במעט ועומדות כעת על כ-2.6% לשנה ב-3 השנים הבאות.



לאחר שפורסם מדד אוגוסט ובהתחשב באינפלציה הנגזרת משוק ההון, אנו נשארים אדישים בין השקעה צמודה ללא צמודה למשקיעים שמרניים וממשיכים לכוון למח"מ (משך חיים ממוצע) הבינוני.







באפיק הקונצרני היינו עדים השבוע לעליות שערים כאשר מדד התל בונד 60 עלה השבוע ב-0.9%. כדאי לשים לב לעובדה, כי למרות האירועים השליליים שהתפרסמו באחרונה בנוגע ליכולת ההחזר של מספר חברות גדולות, שוק האג"ח כמעט ולא הושפע.



לראייה, מדד התל בונד 60 שנסחר בירידה מזערית (0.1%-) בסיכום השבועיים האחרונים, מה שמצביע על חוסנו של השוק הקונצרני.



אבירם נאה, מנהל השקעות בכיר במיטב בית השקעות: "בניגוד לאירועים רבים בעבר, בהם כותרות שליליות מהסוג הזה, היו גוררות ירידות שערים של האפיק כולו, הפעם ראינו התייחסות סלקטיבית על פי המאפיינים של כל אגרת ואגרת".







מניות - הנגידים מכריזים: "יצאנו מהמיתון"



שבוע המסחר האחרון של שנת תשס"ט נפתח על רקע הסדרי החוב הצפויים של אפריקה ישראל וצים, שהודיעו, כי יתקשו לעמוד בחובותיהן למשקיעים והן ינסו להגיע להסדר חוב עימם. בתחילת השבוע, גם עליות השערים בארה"ב ושלל נתוני מקרו חיוביים שפורסמו לא עודדו את המשקיעים ששלחו את הבורסה לטריטוריה השלילית. אף על פי כן, סיימו המדדים העיקריים את השבוע בעליות, במסחר תנודתי למדי.



יו"ר הפד, בן ברננקי, הכריז, כי המיתון הסתיים ושהוא צופה התאוששות הדרגתית ואיטית. בארה"ב ובעולם כולו ציינו השבוע את יום השנה לקריסת בנק ההשקעות ליהמן ברדרס שהיה לנקודת הציון החשובה ביותר של המשבר האחרון.



ברננקי הוסיף ואמר, כי לאחר שהתכווצה באופן חד במהלך השנה האחרונה, נראה שהפעילות הכלכלית מתייצבת, הן בארה"ב והן מחוצה לה, והתחזיות לחזרה לצמיחה בעתיד הקרוב נראות טוב. גם סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, התבטא בנושא וטען, כי טכנית יצאנו מהמיתון אבל צפויים לנו עוד ימים קשים.







למרות שנראה, כי האבטלה נבלמה לאחר שנותרה ללא שינוי זה החודש הרביעי ברציפות, אמר פישר שיש סיכוי שהאבטלה עוד תמשיך לעלות וכי אנחנו עדיין בשלבים הראשונים של התאוששות המשק שעוד לא נמצא במצב טוב.



ההערכות החיוביות תרמו למגמה החיובית בשוק המניות, שצפויה להימשך בטווח הבינוני והארוך נוכח תוצאות טובות יחסית של החברות ברבעון השני של 2009 והשיפור בסביבה המקרו כלכלית.



לדוגמא, הגירעון המסחרי קטן בשמונת החודשים הראשונים השנה, התמ"ג עלה ב-1% ברבעון השני של 2009 בחישוב שנתי, לאחר ירידה של 3.3% ו-1.6% ב-2 הרבעונים שלפניו, בהתאמה. עלייה נרשמה ביצוא ובצריכה הפרטית. בנוסף, מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.5% - בהתאם לתחזיות, כאשר מתחילת השנה עלה המדד ב-3.7%.



מניות בכותרות



חברת מיילן, החברה הגנרית השנייה בגודלה בארה"ב, דיווחה השבוע, כי הגישה ל-fda האמריקאי בקשה לאישור גרסה גנרית של הקופקסון - תרופת הדגל של טבע הישראלית לטיפול בטרשת נפוצה. הקופקסון אחראי לחלק גדול מאוד מהכנסותיה של טבע.



אפריקה ישראל, שמנייתה זינקה השבוע ב-5.4% וב-40.3%, מכרה לחברת דור אלון את חלקה בחברה הבת - אלון usa. אפריקה מימשה נכסים ב-1.5 מיליארד שקל בחודשים האחרונים, אולם עדיין מתקשה כאמור לפרוע את כל חובותיה לנושים.



חברת כור, שבשליטת הודיעה, כי תרשום רווח נוסף של 190 מיליון שקל ממכירת מניות קרדיט סוויס. סך הכל, מציגה כור רווח של 2.76 מיליארד שקל מרכישה ומימוש מניות הבנק קרדיט סוויס, מתוכו כ-531 מיליון שקל יירשמו ברבעון השלישי של 2009.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully