וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב בית השקעות: המשקיעים אופטימיים, ובצדק

TheMarker Online

22.9.2009 / 10:00

האינדיקטורים לפעילות הכלכלית מצביעים על המשך התחזקות בפעילות, גם ברננקי אופטימי







המשק האמריקאי לא מפסיק לספק איתותים חיוביים



בהמשך לשבוע שעבר שבו דיווחנו על התמורות האופטימיות בספר הבז', גם בשבוע המסחר האחרון פורסם שלל רב של אינדיקטורים חיוביים למשק האמריקאי. בין היתר נציין את:



(1) המכירות הקמעוניות רשמו בחודש אוגוסט עלייה של 2.7%, לעומת רמתן בחודש יולי. זאת, לעומת צפי לעלייה של 1.9% בלבד.



(2) מדדי הפעילות היצרנית לחודש ספטמבר, הן של איזור ניו-יורק והן של פילדלפיה הצביעו על התגברות, לעומת רמתם באוגוסט. כמו כן, בשניהם, נרשמה פעילות הגבוהה מאשר היו הערכות השוק.



(3) הייצור התעשייתי רשם בחודש אוגוסט עלייה של 0.8%, בהשוואה לצפי להתרחבות של 0.6% בלבד. יתר על כן, חשוב לציין כי נתוני יולי עודכנו כלפי מעלה באופן משמעותי מ-0.5% לכדי 1.0%.



יתר על כן, לא נרשם באף ענף יצרני במשק התכווצות. במיוחד בלטו לטובה יצרני המוצרים הביתיים אשר הגדילו את התפוקה ב-1.3% בחודש הנסקר.



(4) ניצולת הייצור עלתה באוגוסט זה החודש השני ברציפות. כך, לאחר שניצולת הייצור הגיעה בחודש יוני לרמת שפל של 68.3%, באוגוסט היא הגיעה לכדי 69.6%.







יתר על כן, יו"ר מועצת הנגידים של ה-fed, ברננקי, אמר בסוף השבוע, בעת ועידה אשר התקיימה בקליפורניה, כי המיתון הקשה ביותר מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת כבר חלף. יחד עם זאת, הוא שמר על זהירות באומרו כי הצמיחה לא תהיה חזקה דייה בכדי להפחית במהרה את שיעור האבטלה.







כתוצאה, המשקיעים מעלים את רמת הסיכון ופונים להשקעות מחזוריות



התוצאות המרכזיות של הדיווחים החיובים היוו קרקע פורייה למשקיעים לנטילת סיכונים, תוך מעבר מנכסים בטוחים למסוכנים.



את היציאה מנכסים בטוחים ניתן היה לראות בשבוע המסחר האחרון באמצעות ירידות המחירים שנרשמו באיגרות החוב של ממשלת ארה"ב.



לדוגמא, איגרת החוב המיועד להגיע לפדיון בעוד 10 שנים רשמה ירידה של קרוב ל-1% בערכה תוך עלייה של 4 נ"ב בתשואה לפדיון המגולמת במחירה במהלך השבוע. האיגרת נסחרה בסופו בתשואה לפדיון של 3.465%. האיגרת המיועדת להגיע לפדיון בעוד שנתיים איבדה 0.2% מערכה, כאשר התשואה לפדיון טיפסה ב-9 נ"ב ל-0.996%.



מנגד, העלייה ברכיבי הסיכון באה לידי ביטוי בעלייה של 3.5% במדד הסחורות, כאשר ה-wti (החוזה הקרוב) מתייקר בכמעט 4%. מחיר הגז הטבעי (החוזה הקרוב) האמיר ביותר מ-27%.



עליות נאות נרשמו גם באפיק המנייתי. מדדי המניות המובילים של השוק האמריקאי טיפסו בקירוב ל-2.5%. השווקים המתעוררים הניבו תשואה עודפת על פני השווקים המפותחים. עליות מחירים בולטות נרשמו בהונגריה (9.1%), ארגנטינה (6.2%), ברזיל (5.3%) ורוסיה (4.1%).



בשבוע המסחר האחרון בלטו במיוחד הסקטורים המחזוריים, על פני הדפנסיביים. כך, סקטור חומרי הגלם הניב תשואה של 4.7% ומחירי מניות התעשייה טיפסו ב-3.9%. זאת, כאשר מניות שירותי הבריאות והתקשורת רשמו עליות של 0.3% ו-0.1% בלבד, בהתאמה.



רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי במיטב בית השקעות: "הואיל ואנו מאמינים בהתאוששות וצופים כי הכיוון הכללי הוא להתגברות בקצב הצמיחה העולמי, אנו ממשיכים לנקוט בגישה שלילית כלפי אג"ח ובעיקר הממשלתיות וחיובית כלפי מניות, במיוחד אלו המחזוריות".



אייכל ממשיך: "חשוב לציין כי אין צמיחה שאינה מלווה בגלים, כלומר ניתן בהחלט לצפות להמשך דיווחים מעורבים לכלכלה העולמית ובהתאם לנסיגה זמנית במחירי המניות. יחד עם זאת, לדעתנו, ההנהגות הכלכליות בשווקים המפותחים שהכניסו את היד לכיס שינו מן הקצה את מסלולו של המשבר, שהיה אמור להיות הקשה הרבה יותר, מכפי שנראה כעת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully