וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק לפיתוח אסיה: אסיה תצמח ב-2009 ב-3.9%; סין תרשום צמיחה של 8.2%

סוכנויות הידיעות

22.9.2009 / 10:19

תחזית הבנק ממארס צפתה צמיחה של 3.4% בכלכלת האיזור ו-7% בכלכלת סין



כלכלות אסיה יצמחו בקצב מהיר מהצפוי השנה ובשנה הבאה, בשל התחזקותן של כלכלות סין, הודו ואינדונזיה. כך העריכו היום בבנק לפיתוח אסיה (adb). על פי התחזית שפירסם היום adb, אסיה, לא כולל יפן, תצמח ב-3.9% ב-2009 - קצב מהיר יותר מתחזיתו הקודמת של הבנק לצמיחה של 3.4% השנה. בשנה הבאה עשוי קצב הצמיחה להאיץ ל-6.4%.



אסיה תוביל את יציאתו של העולם מהמיתון החמור ביותר מאז שנות ה-30 הודות לחבילות התמריצים של הממשלות לעידוד הצריכה המקומית, הורדות מסים וקיצוץ הריביות. נסיגה מתמריצים אלה עלולה לדרדר את הכלכלה העולמית ולהוביל להאטה מתמשכת, נכתב בהודעת הבנק.



עם זאת, התאוששות אסיה תלויה עדיין בהתחדשות הצמיחה בארה"ב ובאירופה, בשל תלותה של היבשת ביצוא. "כל האטה בהתאוששות הכלכלות המתועשות עלולה לעכב את חזרתה של אסיה לצמיחה ארוכת טווח", נכתב.



כלכלת סין תצמח השנה ב-8.2%, צופה adb. זאת לעומת התחזית הקודמת ממארס, שצפתה צמיחה של 7%. כלכלת הודו עשויה לצמוח ב-6% ב-2009, לעומת תחזית קודמת לצמיחתה ב-5%. כלכלת אינדונזיה צפויה לרשום צמיחה של 4.3% השנה, בהשוואה לתחזית ממארס, לצמיחה של 3.6%. כלכלת דרום קוריאה תרשום נסיגה של 2% ב-2009, נסיגה מתונה מהתחזית הקודמת, שהעריכה כי תיסוג ב-3% השנה.



מאז תחילת 2007 רשמו מוסדות פיננסיים ברחבי העולם הפסדים של 1.6 טריליון דולר, בשל המשבר הכלכלי העולמי. מערכת הבנקאות באסיה לא קרסה תחת משבר האמון וישנם כעת סימנים לכך שההלוואות מתחדשות, נכתב בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully