וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש גז במגעים למכירת חלקה ב'מד אשדוד'

סקירת עיתונים / מעריב

19.12.2001 / 11:02

החברה לא תמתין להכרעת ליברמן אם לצרף ספק גז נוסף לחברת החשמל; קיבלה כבר 2 הצעות, אך נמוכות משווי חלקה - כך מדווח "מעריב"



בריטיש גז נמצאת במגעים מתקדמים למכירת חלקה (35%) בקידוח הגז "מד אשדוד", שבו נתגלו שני מאגרים בהיקף של 4-8 מיליארד מ"ק גז טבעי. כך מדווח "מעריב".



ע"פ דיווח "מעריב", בריטיש גז קיבלה עד כה שתי הצעות מחיר משותפותיה לקידוח ישראמקו וקונסורציום MEE (שותפות בין כלל תעשיות, דור כימיקלים והמפעלים הפרוכימיים). שווי חלקה של בריטיש-גז במאגרים, לאחר הוצאות הפקה ופיתוח, מוערך בכ-40 מיליון דולר, אך הצעות המחיר שקיבלה נמוכות מכך.



לדברי מקורות בענף, החליטה בריטיש גז לא להמתין להכרעת שר התשתיות, אביגדור ליברמן, אם לצרף ספק גז נוסף לחברת החשמל, אלא להתמקד בפיתוח המאגר הגדול שלה, בכמות של כ-50 מיליארד מ"ק, מול חופי עזה.



בריטיש גז הפסידה במכרז לאספקת גז לחברת החשמל, אולם היא מנהלת מו"מ עם
האחים עופר לאספקת גז ליצרני החשמל הפרטיים ולמפעלי התעשייה של כי"ל בדרום
הארץ, בהיקף של כ-1.5 מיליארד מ"ק גז לשנה. האחים עופר לא החליטו עדיין האם
לרכוש גז מספק אחד בלבד, או משניים, כפי שעשתה חברת החשמל.


טרם התפרסמו תגובות

top-form-right-icon

בשליחת התגובה אני מסכים לתנאי השימוש

    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully