בריטיש גז נמצאת במגעים מתקדמים למכירת חלקה (35%) בקידוח הגז "מד אשדוד", שבו נתגלו שני מאגרים בהיקף של 4-8 מיליארד מ"ק גז טבעי. כך מדווח "מעריב".
ע"פ דיווח "מעריב", בריטיש גז קיבלה עד כה שתי הצעות מחיר משותפותיה לקידוח ישראמקו וקונסורציום MEE (שותפות בין כלל תעשיות, דור כימיקלים והמפעלים הפרוכימיים). שווי חלקה של בריטיש-גז במאגרים, לאחר הוצאות הפקה ופיתוח, מוערך בכ-40 מיליון דולר, אך הצעות המחיר שקיבלה נמוכות מכך.
לדברי מקורות בענף, החליטה בריטיש גז לא להמתין להכרעת שר התשתיות, אביגדור ליברמן, אם לצרף ספק גז נוסף לחברת החשמל, אלא להתמקד בפיתוח המאגר הגדול שלה, בכמות של כ-50 מיליארד מ"ק, מול חופי עזה.
בריטיש גז הפסידה במכרז לאספקת גז לחברת החשמל, אולם היא מנהלת מו"מ עם
האחים עופר לאספקת גז ליצרני החשמל הפרטיים ולמפעלי התעשייה של כי"ל בדרום
הארץ, בהיקף של כ-1.5 מיליארד מ"ק גז לשנה. האחים עופר לא החליטו עדיין האם
לרכוש גז מספק אחד בלבד, או משניים, כפי שעשתה חברת החשמל.
בריטיש גז במגעים למכירת חלקה ב'מד אשדוד'
סקירת עיתונים / מעריב
19.12.2001 / 11:02
