וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורביט תספק מערכות לוויין לארגונים ביטחוניים ישראליים ב-12 מיליון דולר

אמיתי זיו

22.9.2009 / 12:20

במהלך 2009 ביצעה החברה הזמנות ל-91 מערכות לוויין ימיות ב-5 מיליון דולר



חברת אורביט אלחוט טכנולוגיות, העוסקת בתקשורת לוויינים קיבלה הזמנות לאספקת אנטנות עקיבה עבור שתי חברות ביטחוניות ישראליות בהיקף כולל של כ-12 מיליון שקל.



אורביט מפתחת צלחות לוויין קטנות (vsat) אשר יושבות על מערכות עקיבה שיודעות לזוז ולעמוד בקשר מתמיד עם הלווין בחלל, גם כאשר המערכת נמצאת בתנועה. המשמעות היא שאמצעי התחבורה יכולים לקבל אינטרנט מהיר ושירותי טלפוניה גם בתנועה מהירה, וגם הרחק מכל תשתית אנטנות או תקשורת קווית.אורביט מפתחת מערכות גם קרקעיות שיודעות לעקוב אחרי מטוסים.



במסגרת העסקות הנוכחיות תספק אורביט מערכות טקטיות קטנות, המתאימות גם לנשיאה ע"י כוחות רגליים, ומערכות גדולות יותר המיועדות לעקיבה ולקבלת נתונים ווידיאו ממזל"טים וממטוסים. מלבד ארגוני ביטחון בארץ ובעולם אורביט משווקת את מוצריה גם לשוק האזרחי. ברבעון השני של 2009 קיבלה החברה הזמנות ל-91 מערכות vsat לתקשורת לוויין ימיות בהיקף של כ-5 מיליון דולר בסך הכל.



מנכ"ל החברה, אבי כהן, מסר כי "אנו רואים ביקוש הולך וגדל לאספקת מערכות תקשורת לוויינית באוניות, שנובעת מהצורך, הן של עסקים והן של אנשים פרטיים, להיות מחוברים לאותם אמצעי תקשורת שיש להם במשרד או בבית גם בזמן שייט או בזמן טיסה במטוס. צורך זה מגיע בעיקר ממשימות עסקיות הדורשות קישוריות רחבת סרט רציפה באוניות סוחר למיניהן, מחברות קידוחי הנפט וגז ועד לעובדי חברות הספנות עצמם ולנוסעים הנופשים בשיט תענוגות - כולם כאחד אינם מוכנים יותר להיות מנותקים מהעולם. אנו צופים שבעתיד הקרוב כל פלטפורמה נעה כגון אניה, רכבת מהירה, כלי רכב ומטוס תהיה בעלת קישוריות רחבת סרט, כתוצאה מביקוש גדל והולך. אורביט בהחלט תהנה מהפריחה הזו. בשלב זה אנו נהנים מרמות ביקוש של למעלה מ-300 מערכות כאלו מתוצרת אורביט מדי שנה".



לפי חברת המחקרים העולמית פרוסט אנד סאליבן, אורביט מחזיקה היום בנתח שוק עולמי של 17% מבחינת התקנות של אנטנות vsat לקליטה לווינית בפלטפורמות ימיות, ונחשבת לחברה השנייה בעולם באספקת מערכות מסוג זה.



אורביט סיימה את הרבעון השני של 2009 עם הכנסות של 11 מיליון דולר, רווח תפעולי של 650 אלף דולר ורווח נקי של 445 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully