וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IDE חנכה מתקן לייצור שלג באוסטריה; "שוק של מיליארד דולר"

טל לוי

22.9.2009 / 12:39

המתקן מאפשר לייצר כמויות שלג ללא תלות במזג האוויר; IDE מוחזקת בחלקים שווים על ידי כיל וקבוצת דלק



חברת ide המוחזקת בחלקים שווים בידי ו, השיקה בשבוע שעבר את מתקן ייצור השלג שהקימה עבור אתר הסקי pitztal שבאוסטריה, אחד מאזורי הסקי הגבוהים והפופולריים ביותר באירופה. מחיר כל מערכת נאמד בכ-3 מיליון דולר (ללא עלויות נלוות).



ב-ide אומרים שההתחממות הגלובאלית בשנים האחרונות הביאה לצמצום כמות השלג באתרי הסקי ברחבי העולם וייצרה שוק חדש: הפקת שלג מלאכותי. מתקני הפקת השלג של ide מסוגלים לייצר כמויות גדולות מאד של שלג (950 מ"ק ביממה) ללא תלות בתנאי מזג האוויר. מתקנים אלה מאפשרים הפקת שלג בתחילת העונה, בה הטמפרטורה הגבוהה אינה מאפשרת לייצר שלג בטכנולוגיות אחרות. פתיחה מוקדמת של מסלולי הסקי והארכת העונה כתוצאה מכך יביאו לגידול בפדיון וברווחי האתרים.



בשנת 2006 הציגה ide לראשונה את טכנולוגיית הפקת השלג לנציגי תעשיית הסקי העולמית, ביניהם נציגי אתרי סקי מובילים באלפים. שני המתקנים הראשונים נמכרו לאתרי סקי בשוויץ (zermatt) ואוסטריה (pitztal). ב-ide מסבירים כי השימוש במתקני הפקת השלג של ide מאפשר חיסכון אנרגטי משמעותי - צריכת האנרגיה שלהם נמוכה בכ-80% מצריכת האנרגיה של מכונות אחרות המסוגלות לייצר שלג בטכנולוגיה שאינה תלוית תנאי מזג האוויר.



ד"ר הנס רובאטצ'ר המנהל את אתר הסקי אמר כי "מתקן ייצור השלג של ide יאפשר לנו לפתוח את המסלולים הנמוכים יותר של האתר, בגובה 2,850 מטר, מוקדם מהרגיל, כבר בתחילת הסתיו, להנאתם של הגולשים ובמיוחד של המתחרים בגביע העולם, שהטכנולוגיה הישראלית תעלה את איכות מסלולי אימון הסלאלום עבורם". רובאטצ'ר ציין, כי מספר נבחרות סקי הביעו עניין רב במתקן הייחודי של האתר, וכי כבר בשבוע הבא תערוך נבחרת הסקי של אוסטריה אימון ראשון על השלג שייצר המתקן.



אבשלום פלבר מנכ"ל ide ציי ,כי תהליך הרכבת המתקן ארך כ-6 חודשים והוא עבר בדיקות איכות בישראל לפני שהועבר לאתר הסקי באוסטריה. "אנחנו גאים שאתר הסקי החדשני ביותר באוסטריה בחר להיות החלוץ בהטמעת הטכנולוגיה של ide לייצור שלג. שוק מכונות השלג העולמי הינו בהיקף של כמיליארד דולר בשנה. אנו רואים פוטנציאל כלכלי ועסקי משמעותי בהרחבת פעילותנו בתחומים אלו והפיכתם לאחד ממנועי הצמיחה של ide בשנים הקרובות. אנו שואפים להגיע לנתח שוק עולמי של 5% בתחום המתקנים להפקת השלג, וזאת בזכות היישומים החדשניים והבלעדיים ל-ide ומעמדה כחברה בינלאומית מובילה, חדשנית ופורצת דרך בתחומי המים והאנרגיה".



המתקנים מבוססים על טכנולוגיית ייצור קרח בוואקום הידועה בישראל גם בשם תהליך זרחין. טכנולוגיה זו פותחה ב-ide במהלך שנות ה-60 לצורכי התפלת מי ים והותקנה לראשונה לצורך זה באילת. הטכנולוגיה הייחודית של ide להפקת שלג, משמשת ליישומים נוספים כגון קירור וחימום מבנים, אגירת אנרגיה וקירור מכרות עמוקים לכריית זהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully