וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרוקר חושף מקורות: הדיווח על ניסיון יו"ר ארגון המורים להדחת יולי תמיר התבסס על מצותת בבית קפה

הילה רז

22.9.2009 / 13:07

רן ארז תבע את דרוקר וערוץ 10 על פרסום הדברים; בית המשפט לא איפשר חיסיון על זהות המקורות



רביב דרוקר וערוץ 10 חשפו את המקורות העיתונאיים עליהם הסתמכו בכתבה ששידרו בזמן שביתת המורים הגדולה של ארגון המורים. בכתבה נטען כי השביתה היא חלק מתוכנית קונספירציה של רן ארז להחליף את שרת החינוך דאז יולי תמיר.



המקורות העיתונאיים של דרוקר הם דניאל דורון, בן 80; ודיאנה זקס אשר טוענים כי האזינו לשיחה של רן ארז כאשר שהו בבית קפה בתל אביב. המקורות הנחשפים ייאלצו להיחקר בחקירה נגדית תחת עדות בבית המשפט בעוד כחודש, על ידי פרקליטו של רן ארז.



יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הגיש באמצעות עוה"ד צבי גלמן וסיגל פעיל ממשרד אריאל שמר ושות', תביעת דיבה בסך מיליון שקל נגד הפרשן הפוליטי רביב דרוקר וערוץ 10 בסוף 2007. התביעה הוגשה לאחר שדרוקר פתח את מהדורת החדשות המרכזית של הערוץ עם דברים שאמר ארז לכאורה בזמן השביתה הגדולה של ארגון המורים. מהדברים שפורסמו עולה כי שביתת המורים היא חלק מתוכנית קונספירציה להחליף את שרת החינוך דאז יולי תמיר בעמי איילון, וכי הדבר נעשה בידיעת יו"ר מפלגת העבודה אהוד ברק וראש הממשלה אהוד אולמרט. ארז ובן שיחו, מנחם כהן, סמנכ"ל מינהל וכוח אדם במשרד החינוך, מכחישים כי ארז אמר את הדברים.



שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ריבה ניב, דחתה לפני כחודשיים את בקשתם של רביב דרוקר וערוץ 10 כי המקור העיתונאי שעליו הסתמך דרוקר יעיד מאחורי פרגוד ותחת חיסיון, כך שפרטיו לא ייחשפו. משמעות ההחלטה היא כי על דרוקר לחשוף את מקורותיו העיתונאיים כדי להוכיח את אמיתות הידיעה שפירסם. השופטת קבעה כי חיסיון עיתונאי יינתן כאשר אין אפשרות להישען על ראיות אחרות בלי לדרוש גילוי של מקורות המידע.



דרוקר וערוץ 10 החליטו לחשוף את מקורותיהם לידיעה. מהתצהירים של המקורות העיתונאיים עולה כי ארז אמר לכאורה את הדברים כשפגש בבית קפה בגן העיר בתל אביב את מנחם כהן, סמנכ"ל מינהל וכוח אדם במשרד החינוך. דניאל דורון, המקור שנחשף היום ואחד מלקוחות בית הקפה, ישב ליד שולחנם של ארז וכהן, שמע לטענתו את השניים משוחחים על מטרתה האמיתית של השביתה, שירבט את התכנים על מפית - ומסר את התמלול לגלעד עדין, מנכ"ל חברת החדשות של הערוץ דאז שהעבירם לידיו של דרוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully