וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק האירופי EIB יממן עד 50% מפרויקט ההתפלה באשדוד - 1.5 מיליארד שקל

יורם גביזון

22.9.2009 / 14:36

הריבית הנמוכה שהבנק האירופי צפוי להציע ביחס לבנקים מסחריים עשויה להוזיל את מחיר המים המותפלים



בנק ההשקעות של האיחוד האירופי (eib) הודיע על כוונתו להשתתף במימון פרויקט ההתפלה באשדוד בהיקף של עד 50% מעלות ההשקעה בפרוייקט - 1.5 מיליארד שקל. מקורות מעריכה שהחלטתו של eib היא אבן דרך משמעותית בדרך לסגירה הפיננסית של הפרויקט שצפויה במארס 2010.



הריבית הנמוכה שהבנק האירופי צפוי להציע ביחס לבנקים מסחריים עשויה להוזיל את מחיר המים המותפלים שהמתחרים מסוגלים להציע במכרז.



eib יממן גם 50% מעלות ההשקעה בהקמת מתקן ההתפלה בשורק שיתפיל 150 מיליון מ"ק בשנה בהיקף של 150 מיליון יורו וגם מימן ב-115 מיליון יורו לצד בנק קליון הצרפתי ואסיפירטו סנטו הפורטוגזי. קבוצת בנקים זו מלווה גם את הרחבת מתקן ההתפלה בחדרה בהיקף של 60 מיליון יורו.

מקורות פיתוח וייזום שהיא חברה בת בבעלותה המלאה של מקורות היא הזכיינית למימון
הקמה ותפעול פרוייקט להתפלת מי ים באשדוד בהיקף של 100 מיליון מ"ק בשנה מקורות ייזום תקים את הפרויקט באשדוד במסגרת הסכם bot) build operatre transfer) עם המדינה.



מקורות ייזום תקים לצורך ביצוע הפרוייקט חברה ייעודית (spc) וחברה בת שתפעיל ותתחזק את הפרויקט. מקורות פירסמה בפברואר 2009 מכרז בינלאומי לבחירת קבוצת החברות שתקים את המתקן בשיטת אחריות כוללת (turn key), כולל אופציה שניתנה למקורות לשלב את קבוצת החברות כשותף בחברה הבת הייעודית בשיעור של עד 40% מהבעלות בחברה. בימים אלו הושלמו מרבית האישורים הסטטוטוריים והחברה החלה בתהליכי הומצאת היתרי בנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully